ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی

ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی

ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی به چه صورت است؟

یکی از موسسات موجود در کشور که نقش تعیین کننده در میان مردم دارد موسسات فرهنگی و ورزشی می باشد که خود از جایگاه و اعتبار زیادی برخوردار می باشد و بهترین خدمات را به افراد عرضه می کنند. این موسسات خود نیازمند به دریافت مجوز میباشند و این مجوز را می توان از اداره کل ورزش و جوانان استان دریافت کرد. این موسسات لزوما نیاز به ثبت دارند اما با این وجود شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی می تواند درجه و رتبه عالی تری به این موسسات ببخشد. در موسسات ورزشی خدمات گوناگونی از قبیل انواع ورزش ها و خدمات فرهنگی و ورزشی ارائه می شود و به صورت شعبه های مختلف فعالیت می کند و افراد در این زمینه تخصص دارند. با اینکه شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی ضروری نمی باشد اما ثبت این موسسات مزایایی دارد و آن هم این است چنانچه این موسسات به ثبت برسد می توانند اعتبار زیادی از این طریق به دست آورند و بیشتر در معرض دید و توجه افراد واقع شوند. نکته قابل توجه این است که همچون سایر شرکت ها و موسسات شرایط و هزینه موسسه فرهنگی و ورزشی نیز نیازمند به رعایت اصول و شرایطی می باشد که باید به آنها توجه ویژه داشت.

شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی به چه صورت می باشد؟

یکی از ملزومات این موسسات این است که باید از سازمان های مربوط مجوزهای لازم را دریافت کنند و یکی از شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی این است که افرادی که برای تاسیس این موسسات اقدام می کنند باید در این زمینه مهارت و تخصص لازم را داشته باشند و مدرک تحصیلی آنها در زمینه ورزشی و تربیت بدنی می باشد. در هنگام در نظر گرفتن شرایط و هزینه ثبت موسسات فرهنگی و ورزشی باید توجه داشت این موسسات در قالب تجاری به ثبت برسد و نوع آن تضامنی باشد.

شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی به دلیل تنوعی که در آن وجود دارد متغیر و متفاوت می باشد به عبارتی می توان گفت چنانچه افراد متقاضی به دنبال ثبت موسسه ورزشی باشند که در حیطه های گوناگون فعالیت می کند قطعا این کار نیازمند به سرمایه زیادی می باشد و باید آن را در قالب ثبت شرکت سهامی عام به ثبت برساند نکته قابل توجه این است که در هنگام ثبت موسسات ورزشی به دلیل اینکه سرمایه موجود برای ثبت و تاسیس به وسیله مردم فراهم می شود از این رو به دست آوردن سرمایه لازم برای این کار بسیار آسان می باشد. این موسسات در سه قالب سهامی خاص و سهامی عام و مسئولیت محدود به ثبت می رسد.

یکی از شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی این است که حداقل سه نفر به عنوان سهامداران و موسسان این شرکت سرمایه لازم را فراهم کنند و هر یک از سهامداران باید بخشی از سهام و سرمایه لازم را فراهم کنند. نکته قابل توجه این است که این سرمایه و پرداخت آن باید به صورت دقیق و در همه شرایط فعال باشد در غیر این صورت ممکن است آن شرکت منحل شود و فعالیت آن باطل شود.

یکی از نکاتی که در خصوص شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی می باشد این است که سرمایه موجود برای این کار می تواند هم به صورت نقدی باشد و هم به صورت غیر نقدی همچون زمین، طلا، تجهیزات و… باشد. پس از اینکه این شرایط را فراهم کنند و تمامی مدارک مورد نیاز را مهیا سازند از این موسسه فرهنگی و ورزشی به ثبت میرسد و تاسیس می شود.

نکته: زمانی که تمامی اقدامات لازم برای ثبت و تاسیس این موسسات صورت بگیرد از این رو آنها را در روزنامه های رسمی به ثبت میرسانیم و فعالیت آنها با در نظر گرفتن شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی به صورت کاملا قانونی آغاز می شود.

 

 

مدارک مورد نیاز جهت در نظر گرفتن شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی:

  • افراد متقاضی باید اصل کارت ملی و شناسنامه خود و تمامی اعضایی که قصد دارند در این مجموعه فعالیت کنند ارائه شود.
  • باید گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و بازرسین ارائه شود.
  • افراد متقاضی باید مدارک بانکی درخواست شده که مبتنی بر پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت می باشد را ارائه دهند.
  • اساسنامه ای با امضای سهامداران در دو نسخه.
  • اظهارنامه ای با امضای سهامداران در دو نسخه.
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسس با امضای موسسین در دو نسخه.
  • صورتجلسه هیئت مدیره با امضای اعضای هیئت علمی در دو نسخه.
  • وکالتنامه وکیل در صورت انجام فعالیت ثبت توسط وکیل.

نکات مربوط به شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی:

به طور کلی باید دانست یکی از نکات مربوط به شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی این است که در هر قالبی که باشد نیازمند به تخصص و افراد کاردان دارد. دشواری هایی که در ثبت این موسسات وجود دارد افراد را دچار اشتباه می کند و گاهی لازم است افراد زمان زیادی را صرف این کار کنند و نیز هزینه های مورد نیاز آنها چندین برابر می شود. افراد در صورتی که داشتن مدرک تحصیلی آنها حداقل دیپلم باشد، فاقد شغل دولتی باشند و متاهل باشند می توانند برای دریافت مجوز این موسسات و در نهایت تاسیس آنها اقدام کنند.

حیطه فعالیت افراد زمان درخواست ثبت و تاسیس باشگاه باید به صورت دقیق مشخص شده باشد و لازم است افراد در این زمینه سابقه کاری داشته باشند

در نهایت…

هر یک از موسسات فرهنگی و ورزشی نه تنها به مجوزهای لازم نیازمند می باشند بلکه شرایط و هزینه ثبت موسسه فرهنگی و ورزشی نیز باید به گونه ای دقیق مورد بررسی قرار گیرد و تمامی این مراحل به صورت قانونی طی شود. و نکته قابل توجه این است که انتخاب نام این موسسه فرهنگی و ورزشی نیز همچون سایر موسسات نیازمند به این است که بر اساس قوانین و ضوابط جمهوری اسلامی ایران باشد یعنی باید سه سیلابی باشد، نام آن فارسی باشد و بیگانه نباشد، تا به حال برای شرکت ها و موسسات دیگر به کار نرفته باشد و چنانچه این شرایط را دارا باشد می توان مناسب ترین نام را نیز برای آن انتخاب کرد

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *