ثبت موسسه تبلیغاتی

ثبت موسسه تبلیغاتی

ثبت موسسه تبلیغاتی:

در ابتدا باید گفت شرکت ها و موسسات تبلیغاتی به موسساتی گفته می شود که در زمینه ایجاد، طراحی و پیاده کردن انواع تبلیغات عمل می کند و به منظور ارزش دهی به محصولات یا خدمات مشتری ایجاد شده است و پیام و اطلاعات مربوط به سایر محصولات را در اختیار همگان قرار می دهد. موسسات تبلیغاتی نیز همچون سایر شرکت ها و موسسات نیاز به ثبت کردن دارد و پس از ثبت می توانند اقدام به فعالیت می کنند. شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی این است که نیاز به مجوزهای رسمی دارد و باید افراد به صورت قانونی آن را پیگیری نمایند و ثبت این موسسات خود دارای شرایط خاص می باشد و به گونه ای است که افراد در زمان ثبت باید به اداره های ثبت شرکت ها مراجعه کنند و اصول و ضوابطی را رعایت کنند.

شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی:

اولین مرحله در شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی این است که مجوز قانونی آن را اخذ نمایند یعنی در ابتدا باید به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان محل سکونت مراجعه کنند و یک تقاضانامه ارائه داده که امضاهای لازم از رئیس و مدیر در آن قید شده باشد. یکی دیگر از مراحل ثبت موسسه تبلیغاتی ارائه عکس های لازم و درخواست شده از مدیر مسئول و صاحب امتیاز می باشد و همچنین کپی مدارک تحصیلات مدیر محصول و صاحب امتیاز را باید فراهم کرد و آنها را به اداره کل فرهنگ تحویل داد در واقع به نوعی الزامی می باشد. مدارکی همچون کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و کپی آنها و گواهی عدم سوء سابقه کیفری و دریافت تاییدیه اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل استان لازم و ضروری می باشند و مجوز بر اساس این نکات و ضوابط صادر می شود.

همانگونه که شرکت های غیر نیاز به ثبت کردن داشته اند برای ثبت موسسه تبلیغاتی نیز علاوه بر مجوزهای ذکر شده نیاز به مراحلی می باشد. یکی از مهمترین شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی این است که تمامی این مراحل مربوط به ثبت این نوع موسسه می تواند به وسیله یکی از شرکای شرکت و یا وکیل مربوط به آن شرکت صورت بگیرد اما نکته قابل توجه این است که چنانچه وکیل این مسئولیت را بر عهده بگیرد و بخواهد مراحل ثبت موسسه را بر عهده داشته باشد باید وکالتنامه ای در دست داشته باشد و در تمامی مراحل آن مدرک را با خود به همراه داشته باشد. یکی دیگر از شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی این است که برای این موسسه نیز همچون سایر شرکت ها و موسسات چندین نام در نظر گرفته می شود و کارشناسان اداره ثبت با در نظر گرفتن نام ها و اولویت بندی و … یک نام که تکراری نباشد و مطابق با قوانین اسلامی باشد و بیگانه نباشد را انتخاب می کنند و آن را تایید می کنند. یکی دیگر از شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی این است که قبل از ثبت باید هیئت مدیره شرکت های تبلیغاتی در آزمون ویژه که به وسیله قانون تبلیغاتی می باشد شرکت کند و مجوز مربوط به آن شرکت را دریافت نماید.

مدارک لازم و شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی:

همانطور که برای ثبت انواع شرکت و موسسه مدارکی لازم می باشد شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی نیازمند به مدارکی می باشد که از جمله آنها ارائه تقاضانامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت می باشد با توجه به اینکه همراه با امضای صاحب امتیاز و معرفی مدیر مجموعه باشد. مدیر مسئول باید تابعیت ایرانی داشته باشد و بیگانه نباشد و این شرایط برای وی الزامی می باشد. داشتن مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه و داشتن 5 سال سابقه کار تخصصی برای ثبت این موسسه الزامی می باشد. یکی دیگر از مدارک لازم برای ثبت موسسات تبلیغاتی عدم اشتغال در وزارتخانه ها یا موسسات یا شرکت های دولتی و شهرداری و … می باشد. عکس سه در چهار از مدیر و صاحب امتیاز، تصویری از آخرین مدرک تحصیلی و ارائه آن، تصویر شناسنامه از تمامی صفحات و ارائه اصل آن و تمامی مدارکی که در بالا ذکر شده و لازم است که این مدارک را به اداره ثبت تحویل داده و در جهت ثبت موسسه گام برداشت. به طور کلی می توان گفت موسسه تبلیغات به یک شخصیت حقوقی که در موضوع فعالیت آن واژه تبلیغات ذکر شده باشد شرکت تبلیغاتی گفته می شود که برای ثبت این نوع موسسه باید در ابتدا مجوزهای مورد نیاز صادر شود و سپس اقدام به ثبت موسسه می کنند و نکته قابل توجه این است که تفاوت شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی با سایر شرکت های معمولی و موسسات این است که مجوزی در این زمینه صادر می شود. امروزه به دلیل اینکه تبلیغات در جامعه ما کاربرد زیادی دارد و افراد به آن توجه زیادی می کنند نیاز به این موسسات نیز بسیار گسترده تر می شود.

در نهایت….

کلیه متقاضیان در صورتی که از عملکرد و فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا کمیته تبلیغات مربوط به آن استان شاکی باشند و نارضایتی داشته باشند از این رو باید شکایت خود را به اداره کل تبلیغات معاونت امور تبلیغات و مطبوعاتی و تبلیغاتی و… ارائه داده و آن را پیگیری کنند.

نکته قابل توجه این است که موسسات تبلیغاتی خود دارای برنامه ریزی خاصی می باشند و تمامی زمان خود را به بررسی و تحقیق درباره تحقیقات مشتریان انجام می دهند و آنها را در خرید محصولات و استفاده از خدمات شرکت ها و ….راهنمایی می کند و این شرکت ها یا موسسات تبلیغاتی خود زیر نظر کانون های تبلیغاتی می باشند. به عبارتی می توان گفت تمامی ضوابط و شرایط ثبت موسسه تبلیغاتی طبق اصول خاصی می باشد و تبلیغات به عنوان عامل موفقیت در معرفی و شناخت هر چه بیشتر و بهتر یک محصول یا خدمات و … نقش بسیار مفید و موثری ایفا می کنند و امروزه در بازار به عنوان یکی از عوامل رقابت اقتصادی شناخته می شود. رشته های مربوط به تبلیغات نیز خود دارای گستردگی بسیار زیاد می باشد و شاخه های مختلفی دارد و افراد متناسب با تخصص و حرفه خود در زمینه های مربوطه قدم بر می دارند.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *