خرید و فروش شرکت آماده

 خرید و فروش شرکت آماده

 خرید و فروش شرکت آماده

بسیاری از افرادی که قصد دارند ثبت شرکت انجام دهند ولی زمان کافی ندارند اقدام به خرید و فروش شرکت آماده می کنند. این شرکت هایی که خریداری می شوند دارار رتبه بندی هستند و قبلا ثبت شده اند، بسیاری از افرادی که مایل هستند شرکت به ثبت برسانند ولی زمان کافی برای گذراندن مراحل ثبت شرکت ندارند می توانند از راه خرید و فروش شرکت آماده اقدام کنند. این دسته از افراد باید پیش از اینکه اقدام به خرید شرکت کنند اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند تا بدون هدر دادن وقت به هدف خود برسند.

به یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید و فروش شرکت آماده باید دقت داشته باشید این است که، باید بدانید نوع شرکت خریداری شده با مسئولیت محدود می باشد  و یا سهامی خاص و … است. البته مواردی  دیگر مانند محل شرکت، مدت تاسیس شرکت، دارا بودن کد اقتصادی شرکت، میزان کارکرد شرکت، نداشتن بدهی مالی شرکت و … هم بسیار اهمیت دارد و شما باید به این موارد هم توجه بسیاری نشان دهید. به طور کلی باید بدانید خرید و فروش شرکت آماده فرایند و مراحلی دارد که در ادامه برخی از آنها ررا بیان می کنیم تا آشنایی شما در این زمینه بیشتر شود.

مدارک خرید و فروش شرکت آماده

برای خرید و فروش شرکت آماده باید مدارکی را آماده کنید که این مدارک عبارت اند از :

– تهیه کردن مدارک شناسایی شامل کارت ملی و کپی شناسنامه تمامی اعضاء و سهامدارانی که در شرکت به تازگی فعالیت می کنند.

– از روزنامه ای که تاسیس رسمی شرکت را نشان می دهد باید کپی گرفته شود و آن را ارائه دهید.

– اگر تغییراتی در شرکت انجام شده باشد باید از تمامی تغییرات کپی گرفته شود و ارائه گردد.

به طور کلی از آنجایی که در ثبت شرکت تمامی مدارک لازم ارائه شده است دیگر نیازی نیست برای خرید آن شرکت مدارک اولیه را ارائه دهید، تنها باید مدارک تمامی سهامداران را تحویل دهید تا شرکت به نام آنها ثبت شود.

مزایای خرید و فروش شرکت آماده

بسیاری از افرادی که به خرید و فروش شرکت آماده می پردازند، به دنبال مزایای آن هستند، چرا که مزایای آنها بسیار زیاد می باشد. برای اینکه با این مزایا آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

  1. در هزینه و وقت شما بسیار صرفه جویی می شود، چرا که دیگر نیازی نیست برای ثبت شرکت اقداماتی را انجام دهید، تنها کافی است مدارک خود را تحویل دهید تا شرکت به شما واگذار شود.
  2. برای دریافت کد اقتصادی دیگر نیازی نیست تلاش کنید، چرا که قبلا آن کد دریافت شده است. دریافت کد اقتصادی برخی مشکلات دارد که دیگر شما در هنگام خرید شرکت دچار این مشکلات نمی شوید.
  3. به دریافت کردن گواهی مالیات برای ارزش افزوده هیچ نیازی ندارید.
  4. برا اینکه شرکت را تحویل بگیرید، دیگر نیازی نیست گواهی عدم سوء پیشینه خود را ارائه دهید، در واقع ارائه گواهی عدم سوء پیشینیه الزامی نمی باشد ولی بسیاری از افراد آن را ارائه می دهند.
  5. بدون اینکه وقت و هزینه یا را تلف کنید صاحب یکی از شرکت هایی می شوید که مایل هستید آن را در اختیار داشته باشید.
  6. برای مجوز شرکت دیگر نیازی نیست تلاش کنید، چرا که مجوز آن دریافت شده است.
  7. اگر شرکتی که شما خریده اید دارای رتبه بندی باشد دیگر نیازی نیست برای رتبه رفتن آن هزینه و وقت خود را تلف کنید.
  8. اگر خرید و فروش شرکت آماده ای که شما انجام داده اید، دارای حسن سابقه باشد و مشتریان بسیاری را جذب کرده باشد، کسب و کار شما بسیار بهبود پیدا می کند، چرا که کارکرد خوب آن شرکت مشتریان بسیاری را وفادار نگه می دارد.
  9. اگر شرکتی را که خریداری کرده اید دارای رتبه بندی باشد، به راحتی می توانید در مزایده ها و مناقصه ها شرکت کنید.

هزینه خرید و فروش شرکت آماده

هزینه خرید و فروش شرکت آماده به عوامل گوناگونی بستگی دارد و این عوامل عبارت هستند از : نوع رتبه بندی که شرکت دارد، نوع شرکت که سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود است، محلی که شرکت در آن قرار گرفته است، کارکرد شرکت، نداشتن بدهی های مالیاتی، داشتن کد اقتصادی و … که بسیار این عوامل اهمیت دارند. به عنوان مثال باید بدانید قیمت شرکتی که رتبه دار است نسبت به شرکتی که رتبه دار  نیست بسیار بیشتر می باشد. در شرکت هایی که رتبه بندی هستند هرچه قدر که از زمان حضور مهندس در شرکت بیشتر مانده باشد هزینه خرید و فروش شرکت هم بیشتر می شود.

نکات خرید و فروش شرکت آماده

همانطوری که بیان کردیم خرید و فروش شرکت آماده یکی از بهترین راه حل هایی می باشد که بسیاری از افراد می توانند از این طریق شرکت مورد نظر خود را داشته باشند. البته در هنگام خرید و فروش شرکت آماده باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که این نکات عبارتند از :

  1. نوع شرکت را به خوبی بررسی کنید، برخی از شرکت ها سهامی خاص، با مسئولیت محدود و … هستند که نوع این شرکت مهمترین نکته ای است که در خرید و فروش شرکت آماده باید مد نظر قرار گرفته شود.
  2. مدت زمانی که شرکت مورد نظر شما تاسیس شده است هم یک دیگر از مهمترین نکاتی است که در هنگام خرید به آن هم باید توجه داشته باشید.
  3. مکان شرکت و جایگاه آن از نظر بسیاری از کسانی که در این زمینه تخصص دارند.
  4. نوع و پایه رتبه شرکت هم بسیار حائز اهمیت است و به آن باید توجه داشته باشید.
  5. اینکه شرکت چه میزان کارکرد داشته است هم از جمله عوامل مهم به شمار می رود، چرا که اعتبار شرکت به این مدت کارکردی می باشد که داشته است.
  6. دارا بودن اقتصادی، در صورتی که شرکت کد اقتصادی نداشته باشد هیچ گونه اعتباری نخواهد داشت.
  7. شرکت هیچ گونه بدهی مالیاتی نباشد داشته باشد و در صورت بدهی باید صاحب قبلی آن را تسویه کند.
به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *