ثبت شرکت در چابهار

 

شرایط ثبت شرکت در چابهار :

یکی از مناطق آزاد که شما می توانید در آنجا شرکت خود را به ثبت برسانید چابهار می باشد. شرایط ثبت شرکت در چابهار خاص می باشد که باید تمامی آن شرایط را رعایت نمایید تا شرکت خود را به ثبت برسانید. علاوه بر اینکه شما باید شرایط ثبت شرکت در چابهار را رعایت نمایید، نوع شرکت خود را هم در این منطقه مشخص کنید تا نحوه فعالیت شما مشخص شود.

بسیاری از افرادی که به دنبال مزایای درآمدی در مناطق آزاد  مانند چابهار می باشند باید در مورد شرایط ثبت شرکت در چابهار اطلاعات کافی به دست آورند تا بتوانند ثبت شرکت خود را انجام دهند. شرایط ثبت شرکت در چابهار دو نوع می باشد که هر یک از آنها فعالیت های جداگانه ای ار بر عهده دارند و آن را انجام می دهند. در ادامه انواع شرایط ثبت شرکت در چابهار را بیان می کنیم.

انواع شرایط ثبت شرکت در چابهار :

همانطوری که بیان کردیم در منطقه چابهار شما دو نوع شرکت می توانید به ثبت برسانید که هریک از آنها دارای شرایط ثبت شرکت در چابهار می باشند که آنها را باید رعایت کنید.

  1. ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

بیشترین استفاده ای که از این شرکت ها می شود برای بازرگانی می باشد، و در زمینه های صادرات، واردات و ترخیص کالا بیشترین فعالیت را برعهده می گیرند. شرایط ثبت شرکت در چابهار را می توان به افراد ایرانی و اتباع خارجی واگذار کرد و هیچ محدودیتی برای اینکه به طور 100 درصد شرکت را به اتباع خارجی واگذار کنید وجود ندارد. ولی باید دقت داشته باشید که برای ثبت شرکت وجود دو نفر الزامی می باشد.

برای اینکه این نوع از شرکت ها را به ثبت برسانند باید شرایط ثبت شرکت در چابهار  که متعلق به این نوع شرکت می باشد را دارا باشند. این شرایط مدارکی می باشد که ارائه می دهد، در ادامه این مدارک را معرفی می کنیم. تمامی مدارک ارائه شده باید کپی برابر اصل ترجمه شده باشد. در ادامه این مدارک را به طور کامل معرفی می کنیم.

 

– اصل گواهی نامه عدم اعتیاد مدیر عامل باید ارائه شود.

– مجوز فعالیت اقتصادی در چابهار باید ارائه داده شود.

– از شرکتنامه شرکت باید دو برگ امضاء شده دریافت شود.

– از اساسنامه شرکت هم باید دو نسخه امضاء شده دریافت کنید.

– تمامی افرادی که در شرکت به عنوان شرکاء فعالیت می کنند باید کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند.

– اعضاء هیئت مدیره باید گواهی عدم سوء پیشینه خود را دریافت کنند و سپس ب اداره ثبت شرکت ها تحویل دهند.

– از صورتجلسه ای که در مجمع عمومی برگزار می شود باید دو نسخه امضاء شده را تحویل دهید.

– اصل مجوزی که برای فعالیت کشور صادر شده است را باید تحویل دهید.

– اگر قصد دارید که به جای شما وکیل تان فعالیت های ثبت شرکت را انجام دهد، باید اصل وکالتنامه خود را تحویل دهد.

– یکی دیگر از مهمترین شرایط ثبت شرکت در چابهار ا مسئولیت محدود این است که، تمامی افرادی که در شرکت فعالیت می کنند باید تعهد نامه کاری خود را ارائه دهند. همچنین هیئت مدیره نباید نباید سوء پیشینه کیفری و محدودیت های قانونی داشته باشد، چرا که اگر دارای این ویژگی های باشد شرایط ثبت شرکت در چابهار به آنها تعلق نمی گیرد.

  1. ثبت شرکت سهامی خاص :

بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیشترین آمار ثبت شرکت در منطقه آزاد چابهار به ثبت شرکت سهامی تعلق می گیرد. بسیاری از افرادی که می خواهند این نوع از شرکت ها را به ثبت برسانند باد شرایط ثبت شرکت در چابهار را به خوبی دارا باشند، این شرایط مدارکی می باشد که باید برای ثبت شرکت تحویل اداره ثبت شرکت ها داده شود. در ادامه برخی از شرایط ثبت شرکت در چابهار که از نوع شرکت سهامی خاص می باشد را بیان می کنیم.

– اصل گواهی نامه عدم اعتیاد مدیرعامل باید ارائه شود.

– مجوز فعالیت اقتصادی که می خواهید در چابهار داشته باشید را باید ارائه دهید.

– از اظهارنامه شرکت باید دو برگه امضاء شده را تحویل دهید.

– از اساسنامه شرکت هم باید دو نسخه امضاء شده ارائه شود.

– کلیه کسانی که سهامدار شرکت می باشند و همچنین بازرسین شرکت، باید کپی برابر اصل مدارک شناسایی خود مانند کارت ملی و شناسنامه شان را ارائه دهند.

– بازرسین شرکت و هیئت مدیره باید گواهی عدم سوء پیشینه کیفری خود را ارائه دهند، چرا که اگر دارای سوء پیشینه خاصی باشند شرایط ثبت شرکت در چابهار را نخواهند داشت.

– از صورتجلسه ای که در مجمع عمومی برگزار می شود و همچنین جلسه هیئت مدیره باید دو نسخه امضاء شده را تحویل دهند.

– اگر فعالیت شرکت دارای مجوز باشد باید اصل مجوز شرکت را ارائه دهند.

– یکی از مدارک مهمی که باید برای ثبت شرکت های خاص در چابهار ارائه شود، گواهی افتتاح حساب و سپرده شرکت می باشد. این سرمایه باید در یکی از بانک های چابهار باشد.

– اگر کارهای ثبت شرکت شما را وکیلتان انجام می دهد، باید هنگامی که اقدامات ثبت شرکت را پیگیری می کند وکالتنامه خود را ارائه دهد.

– کلیه کسانی که شرایط ثبت شرکت در چابهار را دارند باید تعهدنامه رعایت قوانین شرکت را امضاء کنند و تحویل اداره ثبت شرکت ها بدهند. این افراد هیچ گونه سوء پیشینه ای نباید داشته باشند و همچنین اگر دارای محدودیت های قانونی باشند نمی توانند در شرکت فعالیت کنند.

  1. ثبت شرکت تضامنی :

یکی دیگر از شرکت هایی که می توانید در چابهار به ثبت برسانید، شرکت های تضامنی می باشد. برای اینکه  شرایط ثبت شرکت در چابهار به صورت تضامنی را داشته باشید باید تمامی مدارکی را که در دو شرکت قبلی بیان کردیم را تحویل اداره ثبت شرکت ها بدهید.

شما برای اینکه بهترین و سودآورترین شرکت را در چابهار به ثبت برسانید می توانید از کسانی که در این زمینه تخصص دارند راهنمایی های لازم را دریافت کنید، آنها بهترین نوع شرکت را برای شما مشخص می کنند و شما می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *