ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد : ثبت شرکت تجاری همیشه یکی از راه‌هایی بوده است که افراد می‌توانند از طریق آن وارد دنیای تجارت و به قول معروف وارد یک بیزنس درآمد زا شوند.

مشهد یکی از شهرهای بسیار بزرگ و دومین شهر پرجمعیت ایران است که قطعا می‌شود مانور بسیاری در این شهر برای ثبت شرکت انجام داد و از موقعیت‌های به وجود آمده نهایت استفاده را کرد.

در این مقاله ثبت شرکت در مشهد را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد و نکاتی که در این خصوص مهم می‌باشد را به شما خواهیم گفت تا پس از پایان این مقاله در اولین فرصت شرکت تجاری خود را به ثبت برسانید.

نحوه ثبت شرکت در مشهد

شرایط ثبت شرکت در مشهد

در ایران، برای ثبت شرکت در مشهد لازم است به قوانین و مقررات ثبتی آن عمل کنید، هم در مشهد  و هم در سایر نقاط کشور.

در کل، هشت نوع شرکت تجاری قابل ثبت در ایران وجود دارند که شما با رعایت قواعد و مقررات هر یک از آن‌ها می‌توانید برای تاسیس شرکت خود اقدام کنید.

اگر شرکت شما مطابق با قوانین ثبت نشود، ممکن است مسئولیت کیفری و مدنی برای عوامل شرکت پیش آید، به همین دلیل است که لازم است قبل از ثبت شرکت، با انواع شرکت‌های تجاری و قوانین مربوط به آنها آشنا شوید.

شرایط ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت سهامی عام در مشهد

ثبت شرکت سهامی عام، یکی از رایج‌ترین انواع شرکت‌های تجاری در ایران است که برای ثبت آن در مشهد به حداقل 5 نفر برای تاسیس شرکت نیاز دارید.

این شرکت به صورت سهامی است که در آن سرمایه شرکت به سهام تقسیم می‌شود و شرکای سهامدار به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت، در مسئولیت شرکت شرکت دارند.

البته، در مواردی که قانون به آن پرداخته است، ممکن است شرکای شرکت سهامی مسئولیت بیشتر از مبلغ سهام خود در شرکت داشته باشند.

برای ثبت شرکت در مشهد به صورت سهامی عام، نیاز است که موسسان شرکت یک سرمایه اولیه مشخص را تعیین کنند و بخشی از آن را از طریق پذیره نویسی به دست آورند.

پس از تعیین سرمایه شرکت، باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و با مراجع ثبتی مربوطه در تمام مراحل ثبت شرکت، از جمله دریافت کد اقتصادی و ثبت نام در سازمان مالیاتی، اقدام کنید.

لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت سهامی عام در مشهد و همچنین در سایر نقاط کشور، لازم است که به مواردی نظیر قوانین مربوط به سهامداران، حقوق و مزایای کارکنان، حقوق مدیران و مسئولین شرکت، موارد مالی و حسابداری، قوانین مربوط به صدور سهام و… توجه کنید.

ثبت شرکت سهامی عام در مشهد

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد به دلیل پرتقاضایی که دارد، می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به حداقل سه موسس و دو بازرس دارید که باید بدون هیچگونه رابطه خویشاوندی با یکدیگر باشند.

در شرکت سهامی خاص، سرمایه شرکت از طریق سهامداران به دست می‌آید و هر شریک در اندازه سهام خود در شرکت، مسئولیت دارد، به جز در موارد خاصی که قانون به آن پرداخته است.

در انتخاب نام شرکت سهامی خاص، شما آزاد هستید تا نام شرکت خود را در حدود قوانین انتخاب کنید، اما باید مراقب باشید که عبارت “سهامی خاص” در ابتدا یا انتهای نام شرکت شما و همچنین در سایر اسناد مربوط به شرکت، ذکر شود.

برای ثبت شرکت در مشهد به صورت سهامی خاص، شما نیازی به پرداخت کل مبلغ سهام شرکت در ابتدا ندارید، بلکه باید حداقل 35 درصد از مبلغ سهام را به صورت نقدی پرداخت کنید.

با توجه به اینکه ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد مورد تقاضاست، انتخاب یک شرکت سهامی خاص برای ثبت شرکت شما می‌تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد، نیاز به حداقل دو نفر دارید. فرایند ثبت چنین شرکتی نسبت به سایر شرکت‌ها بسیار ساده‌تر است. در شرکت با مسئولیت محدود، شرکای شرکت تنها به اندازه میزان سهم‌هایشان در شرکت مسئولیت دارند و هیچگاه مسئولیت آن‌ها فراتر از این مبلغ نخواهد رفت.

به دلیل سادگی ثبت این نوع از شرکت، تقاضا برای ثبت شرکت در مشهد و سایر شهرهای ایران بسیار زیاد است.

برای نام گذاری شرکت با مسئولیت محدود، باید عبارت “با مسئولیت محدود” در ابتدا یا انتهای نام شرکت و همچنین در سایر اسناد ذکر شود. در غیر این صورت، شرکای شرکت دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

همچنین، در نام شرکت با مسئولیت محدود، نباید نام هیچ یک از شرکای شرکت ذکر شود، در غیر این صورت، آن شریک دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

ثبت شرکت تضامنی و نسبی در مشهد

شرکت‌های تضامنی و نسبی از شرکت‌های تجاری محسوب می‌شوند که برای ثبت شرکت در مشهد باید مطالعه و رعایت قوانین و مقررات مربوطه صورت گیرد. هر دو نوع از این شرکت‌ها دارای ویژگی‌های مشابهی هستند و شرکای هر یک از آن‌ها برای تعهدات و بدهی‌های شرکت مسئولیت دارند.

در ثبت شرکت تضامنی، شرکای شرکت به صورت تضامنی در برابر همه بدهی‌ها و تعهدات شرکت مسئولیت دارند، اما در شرکت نسبی، هر شریک بر اساس نسبت سهمی که در شرکت دارد، مسئولیت خود را در برابر تعهدات و بدهی‌های شرکت بر عهده دارد.

باید توجه داشت که هر شرکت تجاری که به صورت رسمی ثبت نشود، به عنوان شرکت تضامنی شناخته خواهد شد طبق قوانین و مقررات مربوطه مسئولیت تضامنی در رابطه با آن کسب و کار خواهد داشت.

ثبت شرکت تضامنی و نسبی در مشهد

ثبت شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی در مشهد

از بین گزینه‌هایی که برای ثبت شرکت در مشهد می‌توان به آن‌ها رجوع کرد، شرکت‌های مختلط سهامی و غیر سهامی می‌توانند به عنوان گزینه‌هایی مهم مطرح شوند.

شرکت مختلط سهامی، از ترکیب دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی تشکیل می‌شود. در این نوع شرکت، سهامداران به نسبت سهام خود در شرکت، مسئولیت محدود دارند و در عین حال به عنوان شرکای تضامنی نیز می باشند.

از سوی دیگر، شرکت مختلط غیرسهامی، از ترکیب دو نوع شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی تشکیل می‌شود. در این نوع شرکت، علاوه بر سهامداران با مسئولیت محدود، شرکای تضامنی نیز وجود دارند که مسئولیت آن‌ها به نسبت سهم الشرکه است.

با توجه به مزایای متعددی که این نوع شرکت‌ها دارند، آن‌ها یک گزینه عالی برای ثبت شرکت در مشهد هستند.

ثبت شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی در مشهد

ثبت شرکت تعاونی در مشهد

برای اینکه بتوانید ثبت شرکت تعاونی داشته باشید با حداقل 7 شریک اقدام به ثبت این شرکت کنند که شرکا موظف به پرداخت حداقل 51% از سهام شرکت به صورت نقدی می‌باشند.

نکاتی که از شرکت‌های تجاری گفتیم به هیچ عنوان کافی نیست و شما باید قواعد مخصوص به نوع شرکتی که مد نظر دارید را در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع شرکت ‌های تجاری می‌توانید با موسسه ثبت شرکت نیاوران تماس برقرار کنید.

حال که با انواع شرکت‌های تجاری برای ثبت شرکت در مشهد آشنا شدید، اکنون نوبت به آن است تا مدارک مورد نیاز و همچنین نحوه ثبت شرکت‌های تجاری را کمی بیشتر بررسی کنیم.

ثبت شرکت تعاونی در مشهد

مدارک ثبت شرکت در مشهد

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • دریافت کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • آماده کردن اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • تعیین سمت و سهام اعضای شرکت
  • ارائه 5 مورد نام 3 سیلابی برای شرکت
  • ارائه مجوز های لازم
  • ارائه 2 نسخه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت

مدارک ثبت شرکت در مشهد

نحوه ثبت شرکت در مشهد

برای ثبت شرکت در مشهد شما باید ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و وارد سامانه اداره ثبت شرکت‌ها شوید تا به صورت الکترونیکی تقاضانامه تاسیس شرکت خود را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

بعد از این مراحل درخواست شما بررسی شده و در صورت تایید به شما اجازه انتشار آگهی در روزنامه داده خواهد شد تا رسما مراحل ثبت شرکت در مشهد به اتمام برسد.

نحوه ثبت شرکت در مشهد

جمع بندی

اگر شما فکر میکنید که حداقل‌هایی از جمله تبحر بسیار بالا در قوانین حقوقی و بازرگانی و همچنین تجربه کافی را دارید، می‌توانید با خیال راحت قرایند ثبت شرکت خود را انجام دهید.

اما اگر می‌خواهید که ثبت شرکت شما زیر نظر بهترین متخصصان ثبت شرکت تجاری در ایران انجام شود، همین حالا با موسسه ثبت نیاوران برای ثبت شرکت در مشهد تماس بگیرید.

در این مقاله بسیار کاربردی یکی از راه‌های کسب در آمد در شهر بزرگ مشهد را برای شما شرح دادیم تا شما بتوانید با استفاده از این اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، همین حالا روند ثبت شرکت در مشهد را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران آغاز کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن و به راحتی هر چه تمام‌تر شرکت تجاری خود را داشته باشید.

 

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *