ثبت شرکت در تهران

ثبت شرکت در تهران

ثبت شرکت در تهران: تهران پایتخت ایران و یکی از تجاری ترین شهر های جهان میباشد که همه ساله افراد زیادی اقدام به تجارت در این شهر میکنند و شما میتوانید از طریق ثبت شرکت در تهران شروع به راه اندازی شرکت تجاری خود در این شهر کنید. در این مقاله به صورت جامع و از صفر تا صد نحوه ثبت شرکت تجاری را بررسی خواهیم کرد و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده از این اطلاعات شرکت تجاری خود را تشکیل دهید.

در این مقاله قصد داریم تا به ترتیب با شرایط ثبت انواع شرکت های تجاری، مدارک مورد نیاز ثبت شرکت و نحوه ثبت آن را بررسی کنیم. در نتیجه در اولین قدم به سراغ بررسی شرایط ثبت انواع شرکت های تجاری خواهیم رفت و آن ها را بررسی میکنیم.

شرایط ثبت شرکت در تهران

شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران 8 نوع میباشند که این شرکت ها هر کدام شرایط ثبت مخصوص به خود را دارند که شما باید با توجه به هدفی که دارید، شرکت تجاری مناسب خود را انتخاب و برای ثبت آن اقدام کنید.

  • شرکت سهامی عام

برای ثبت شرکت در تهران، شرکت سهامی عام یکی از گزینه هایی است که میتوانید آن را در نظر بگیرید. برای ثبت این شرکت شما به حداقل 5 موسس نیاز دارید که هر کدام از شرکای این شرکت به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشند.

علاوه بر این در شرکت سهامی عام بخشی از سرمایه شرکت از طریق پذیره نویسی به عمل می آید.

  • شرکت سهامی خاص

بدون شک این شرکت یکی از گزینه های محبوب برای ثبت شرکت در تهران میباشد. برای ثبت شرکت سهامی خاص به حداقل 3 موسس و 2 بازرس نیاز دارید که نباید رابطه خویشاوندی میان موسسین و بازرسین شرکت وجود داشته باشد.

در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از شرکا به عمل می آید و شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت هستند. همچنین شرکا برای ثبت شرکت سهامی خاص موظف هستند تا 35% از سرمایه کل شرکت را پرداخت کنند.

در نام گذاری شرکت سهامی خاص، عبارت سهامی خاص باید در ابتدا و یا انتهای نام شرکت و همچنین سایر اسناد مربوط به شرکت ذکر شود.

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود پرتقاضا ترین شرکت برای ثبت شرکت در تهران میباشد که هر ساله افراد بسیار زیادی برای ثبت این شرکت در اداره ثبت شرکت ها اقدام میکنند.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل به 2 شریک نیاز میباشد که هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت هستند.

بر خلاف شرکت های سهامی در شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت شرکا به هیچ عنوان فراتر از مبلغ سهم الشرکه آن ها در شرکت نمیباشد زیرا در شرکت های سهامی ممکن است تحت شرایطی مسئولیت شرکا از مبلغ سهام آن ها در شرکت فراتر برود.

تمامی سرمایه شرکت با مسئولیت محدود از طریق شرکا به دست می آید و شرکا موظف هستند تا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تمامی سرمایه شرکت را پرداخت کنند.

علاوه بر برای ثبت شرکت در تهران به صورت با مسئولیت محدود شما باید عبارت با مسئولیت محدود را در ابتدا و یا انتهای نام شرکت خود ذکر کنید زیرا در غیر این صورت شرکا دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

همچنین نباید نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود در نام شرکت ذکر شود زیرا شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

  • شرکت تضامنی و نسبی

شرکت های تضامنی و نسبی از جمله شرکت های تجاری برای ثبت شرکت در تهران میباشند که در عین اینکه شباهت بسیار زیادی دارند، یک تفاوت مهم با یکدیگر دارند.

در شرکت تضامنی شرکا در برابر تمامی تعهدات و دیون شرکت مسئولیت تضامنی دارند اما در شرکت نسبی شرکا به نسبت مبلغ سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت هستند.

یک مورد بسیار مهم که در قانون به آن اشاره شده است در خصوص شرکت هایی میباشد که به صورت رسمی به ثبت نمیرسند و از نظر قانون این شرکت ها در حکم شرکت تضامنی میباشند.

  • شرکت های مختلط

شرکت های مختلط شامل دو نوع شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی میباشند که برای ثبت شرکت در تهران میتوانید این شرکت ها را در نظر بگیرید.

شرکت مختلط سهامی از اختلاط دو شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی میباشد و شرکت مختلط غیر سهامی از اختلاط دو شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی است.

  • شرکت تعاونی

شرکت تعاونی برای ثبت به حداقل 7 شریک نیاز دارند که شرکا برای ثبت شرکت در تهران به صورت تعاونی موظف هستند تا حداقل 51% از مبلغ سرمایه شرکت را به صورت نقدی پرداخت کنند.

همانطور که اشاره شد، شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران شامل 8 مورد میباشند که شما میتوانید با توجه به هدافی که دارید و شرایط مورد نظر خود برای ثبت هر یک از این شرکت های تجاری اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت های تجاری و دریافت مشاوره از کارشناسان ثبت شرکت های تجاری، شما میتوانید همین حالا به صورت مستقیم با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید. اگر در قصد خود برای ثبت شرکت در تهران جدی هستید پس به هیچ عنوان دست از جستجوی اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت های تجاری برندارید.

مدارک ثبت شرکت در تهران

در این قسمت از مقاله باید با مدارکی که برای ثبت شرکت در تهران نیاز است، آشنا شوید که یک ثبت خوب فرهنگ است این مدارک را برای شما شرح داده است:

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • دریافت کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • آماده کردن اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • تعیین سمت و سهام اعضای شرکت
  • ارائه 5 مورد نام 3 سیلابی برای شرکت
  • ارائه مجوز های لازم
  • ارائه 2 نسخه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت

نکته قابل توجه در خصوص مدارک مورد نیاز ثبت شرکت، اختصاصی بودن بعضی از مدارک برای هر یک از شرکت های تجاری میباشد. برای مثال در شرکت سهامی خاص شما علاوه بر مدارک بالا باید فیش واریزی 35 درصد از سرمایه شرکت را همراه سایر مدارک ارائه دهید.

نحوه ثبت شرکت در تهران

پس از اینکه در خصوص شرکت تجاری که میخواهید آن را به ثبت برسانید، تصمیم نهایی را گرفتید، اکنون نوبت به ثبت آن میباشد که شما میتوانید در خصوص اطلاعات بیشتر و فراتر از این مقاله با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

اولین گام برای ثبت شرکت در تهران، آماده سازی مدارک مورد نیاز میباشد که شما باید با توجه به شرکتی که قصد ثبت آن را دارید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

پس از آماده سازی مدارک اکنون نوبت به گام اول برای ثبت شرکت تجاری میباشد که شما باید به سامانه اداره ثبت شرکت ها بروید و تقاضانامه الکترونیکی ثبت شرکت را تکمیل کنید.

پس از تکمیل تقاضانامه شما باید مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید و هزینه اولیه ثبت شرکت را پرداخت کنید و همچنین نام هایی که برای ثبت شرکت در تهران در نظر گرفتید را به ترتیب الویت وارد کنید.

پس از طی کردن این مراحل درخواست ثبت شرکت شما توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها بررسی میشود و در صورتی که با ثبت شرکت شما موافقت شود به شما اجازه انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار داده خواهد شد و باید مبلغ نهایی ثبت شرکت را نیز پرداخت کنید.

همانطور که مشاهده کردید روند ثبت شرکت در تهران نیازمند به دانش و تخصص بسیار زیادی میباشد که شما باید با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید برای ثبت شرکت خود اقدام کنید.

ثبت شرکت میتواند کار بسیار پر ریسکی برای شما باشد زیرا در صورت عدم رعایت شرایط ثبت هر شرکت ممکن است برای شما مسئولیت های مدنی و کیفری داشته باشد پس بهترین را برای ثبت شرکت تجاری چیست؟

شما میتوانید تمامی روند ثبت شرکت خود را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در موسسه ثبت شرکت فرهنگ انجام دهید تا شرکت تجاری شما در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی هر چه تمام تر به ثبت برسد.

برای ثبت شرکت در تهران کافی است همین حالا با کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره بهترین شرکت تجاری را برای خود انتخاب کرده و عملیات ثبت آن را آغاز کنید تا در آینده ای نزدیک بتوانید از مزایای ثبت شرکت به خصوص در تهران بزرگ برخوردار باشید.

در این مقاله به صورت جامع و کامل با انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شدیم و همچنین مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت شرکت تجاری را بررسی کردیم و در انتها بهترین راه ثبت شرکت در تهران را به شما گفتیم. اکنون نوبت شما است تا با توجه به مطالبی که فرا گرفتید، بهترین انتخاب را کنید و هر چه سریع تر عملیات ثبت شرکت تجاری خود در تهران را آغاز کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *