ثبت شرکت ساختمانی

ثبت شرکت ساختمانی

تعریف مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید :

قبل از اینکه در مورد مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید توضیحاتی را ارائه دهیم باید در مورد شرکت های ساختمانی آگاهی بیشتری را به دست آورید. یکی از مسائلی که در مورد این شرکت ها وجود دارد این است که توسط اشخاصی به ثبت میرسد که حقیقی و حقوقی هستند یعنی باید بدانید که شرکت های ساختمانی خصوصی می باشد. به همین دلیل افرادی که به دنبال مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید هستند اشخاص حقوقی هستند که در بخش خصوصی ایران فعالیت می کنند. این افراد باید دقت داشته باشند که برای انجام مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید، تمامی قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنند.

 

مهمترین مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید  :

شما برای اینکه شرکت ساختمانی خود را ثبت کنید باید مراحل مهم را طی کنید که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

  1. تعیین فعالیت های شرکت ساختمانی :

یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید این است که شما باید موضوع فعالیت خود را مشخص کنید. این پروژه ها شامل: اسکله سازی، راه سازی، ساخت و ساز کلیه ابنیه اداری، مسکونی، صنعتی و تجاری می باشد. همچنین هریک از این شاخه های فعالیتی به شاخه های گوناگونی تقسیم می شود. همچنین یکی دیگر از زیر شاخه های فعالیت های ساختمانی پروژه های تاسیساتی و سیستم های امنیتی و حفاظتی می باشد.

البته فعالیت های جانبی دیگری هم وجود دارد که آنها شامل دکوراسیون داخلی، طراحی و اجرای نمای داخلی، ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان که نمای خارجی دارد، فضاسازی و محوطه سازی می باشد.

 

  1. انتخاب نام مناسب برای شرکت :

بعد از اینکه موضوع فعالیت شرکت های ساختمانی خود را مشخص کردید، یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید انتخاب نام شرکت می باشد. باید دقت داشته باشید که برای انتخاب نام شرکت از نام های پارسی استفاده کنید. همچنین نامی را که برای شرکت انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که قبل از آن کسی آن را انتخاب نکرده باشد. حداقل کلماتی که در نام شرکت باید وجود داشته باشد سه کلمه است.

یکی از نکاتی که باید برای انتخاب نام شرکت مد نظر داشته باشید این است که نام هایی مانند بازرگانی، صنعتی، ساختمانی، تجاری، توسعه، فنی مهندسی، خدماتی، تولیدی، مشاور مهندسی و … حوزه فعالیت شما را مشخص می کند و جزء نام شرکت به حساب نمی آید. همچنین شما باید بدانید که اگر برای شرکت خود نام مهندسی را انتخاب می کنید باید مدرک مهندسی خود را ارائه دهید. اگر هریک از واژه های مهندسی را برای شرکت خود استفاده کنید باید مدارک مورد نیاز آن رشته را ارائه دهید. در ادامه برخی از واژه ها را معرفی می کنیم.

مهندسین : همانطوری که مشاهده کنید کلمه مهندسین جمع است و زمانی که می خواهید برای مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید اقدام کنید باید مدارکی را که ارائه می دهید بیشتر از یک مهندس باشد.

مهندسی و فنی مهندسی : اگر شما می خواهید از این کلمه برای شرکت خود استفاده کنید باید مدارکی را که ارائه می دهید فنی مهندسی باشد.

گروه مهندسین : در صورتی شما می توانید از این نام برای شرکت خود استفاده کنید که تمامی اعضای شرکت دارای مدرک مهندسی باشند و مدارک خود را در طی مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهند.

  1. انتخاب قالب شرکت ساختمانی :

یکی از نکاتی که بیشتر کسانی که می خواهند مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید را طی کنند با آن مواجه می شوند، این است که آنها نمی دانند برای ثبت شرکت بهتر است آن را در قالب شرکتهایی با مسئولیت محدود به ثبت برسانند و یا اینکه در قالب شرکت های سهامی ثبت کنند.

باید بدانید که شرکت های ساختمانی را در قالب شرکتهایی با مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت می رسانند، اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است بهتر است برای موضع فعالیت های خود، قالب سهامی خاص را انتخاب کنید. دلیل این امر این است که اعتبار شرکتهای سهامی خاص بیشتر از شرکت هایی با مسئولیت محدود می باشد و برای بیشتر افرادی که در آن شرکت فعالیت می کنند مفید است.شرکت های سهامی خاص در دریافت نمایندگی ها و یا این که در مناقصات و مزایده های شرکت کند اعتبار بیشتری دارد.

 

مدارک مورد نیاز در مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید :

شما زمانی که می خواهید مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید را طی کنید باید مدارکی را جهت ثبت شرکت تحویل دهید که این مدارک را در ادامه بیان می کنیم.

  1. یکی از نکات بسیار مهمی که در ثبت شرکت های ساختمانی وجود دارد این است که، سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت نبای از یک میلیون ریال کمتر باشد. سهامدارانی که در شرکت حضور دارند باید تمامی سرمایه موجود در شرکت را تعهد نمایند و گواهی بانک را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند.
  2. شما برای اینکه مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید را به خوبی پشت سر بگذارید، نباید سهام خود را برای پذیره نویسی و یا اینکه در بورس به فروش برسانید توسط بانک ها به دیگران اعلام کنید.
  3. افرادی که در شرکت های ساختمانی سهام دارند نباید کمتر از 3 نفر باشند.
  4. سهامداران برای انجام هرگونه فعالیتی که در شرکت انجام می دهند مسئولیت دارند و باید مراقب فعالیت های خود باشند .
  5. برگه های اظهارنامه شرکت باید به امضای سهامدارن برسد و بعد از آن به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.
  6. از آنجایی که اوراق اظهارنامه بهادار هستند، باید آنها را از محل اداره ثبت شرکت ها دریافت کنید.
  7. اساسنامه هایی که برای مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید مورد نیاز است را باید تهیه نماید و تمامی اعضاء شرکت باید آنها را امضاء کنند.
  8. از شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضاء باید کپی آن ارائه شود.
  9. در صورتی که فعالیت های انجام شده در شرکت های ساختمانی نیاز به مجوز داشته باشد باید مجوز آن را دریافت کنید و به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهید.

10 اگر مقداری از سرمایه شرکت غیر نقدی باشد و شامل اموال منقول و غیر منقول سهامدارن گردد، باید کارشناس رسمی دادگستری آن اموار را تایید کند و اگر آن اموال جزء سرمایه شرکت شوند باید مستندات مربوطه به آن اموال هم ارائه گردد.

  1. هیئت مدیره ای که در شرکت فعالیت می کنند باید تاییدیه فعالیت های خود را که غیر دولتی بودن آنها می باشد را از اداره ثبت شرکت ها دریافت کنند.

به طور کلی مراحل ثبت شرکت ساختمانی همراه گرید، نسبت به ثبت دیگر شرکت ها مراحل پیچیده تری دارد و باید اعضای هیئت مدیره آنها را دریافت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید
ثبت شرکت ساختمانی در سریعترین زمان و با نازلترین قیمت! وکلای ثبت نیاوران در تمام مراحل ثبت شرکت ساختمانی کنار شما هستند.
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *