ثبت نمایندگی خارجی

ثبت نمایندگی خارجی

ثبت نمایندگی خارجی: در ابتدای مطلب باید دانست شرکت های نمایندگی خارجی شخص حقیقی و حقوقی می باشد که با اهداف خاصی ثبت و تاسیس می شوند و خدمت رسانی می کنند که از جمله آنها ارائه خدمات پس از فروش کالاها یا خدمات شرکت های خارجی می باشد به گونه ای که اگر شرکت های خارجی اقداماتی را در زمینه خرید و فروش کالاهای ایرانی داشته باشند می توانند در ارائه و گارانتی آنها نیز تلاش هایی داشته باشند و از دیگر خدماتی که این شرکت ها می توانند ارائه دهند انجام عملیات اجرایی قراردادهایی است که بین اشخاص ایرانی و شرکت های خارجی بسته می شود. علاوه بر این باید دانست نمایندگی خارجی یک شخصیت مستقل دارد و مسئولیت های زیادی را بر عهده دارد. ثبت نمایندگی خارجی نیز همچون سایر شرکت ها خود دارای مراحلی می باشد و پیش از تاسیس باید به ثبت آن اقدام کنند. شرکت های خارجی که در کشور ثبت میشوند باید به صورت قانونی مراحل را طی کنند و مجوزهای لازم را در این زمینه اخذ نمایند و به طور کلی می توان گفت برای ثبت نمایندگی خارجی نکاتی در نظر گرفته می شود که باید مورد توجه باشند و این شرکت ها خود دارای شعبه هایی می باشد.

شرایط ثبت نمایندگی خارجی

در مرحله اول باید دانست یکی از مهم ترین اصول ثبت نمایندگی خارجی این است که فرد متقاضی باید مجوزهای لازم را اخذ نماید و فعالیت را کاملا قانونی جلوه دهد در غیر این صورت از هیچ جایگاه و اعتباری برخوردار نمی باشد.

از دیگر شرایط و اصول ثبت نمایندگی خارجی این است که فرد متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشد و از افراد مقیم در آن کشور نباشد و همچنین از سن قانونی برخوردار باشد. نکته قابل توجه این است که اصول ذکر شده از شرایط مشترک برای ثبت انواع  شرکت ها می باشد.

یکی از مهم ترین اصول و شرایط ثبت نمایندگی خارجی این است که فرد متقاضی باید از تخصص و مهارت لازم در این حیطه برخوردار باشد و مدرک تحصیلی آن حداقل لیسانس باشد. نکته مهم این است که آن مدرک تحصیلی بهتر است کار در شرکت نمایندگی مرتبط باشد. افراد باید برای ثبت این شرکت تمام تلاش خود را داشته باشند و تمامی مراحل را یک به یک رعایت نمایند.

مدارک ثبت نمایندگی خارجی

همانند سایر شرکت ها که در زمان ثبت و تاسیس نیازمند به مدارکی می باشند از این پس ثبت نمایندگی خارجی نیز نیازمند به ارائه مدارکی می باشد که از جمله آنها:

  • در ابتدا فرد متقاضی باید درخواست کتبی برای ثبت و تاسیس این شرکت را ارائه بدهد.
  • در مرحله بعد گواهی ثبت شرکت خارجی را صادر کند و تمامی مدارک هویتی شرکت مبدأ یا به طور کامل و دقیق ارائه دهد.
  • فرد متقاضی باید اظهارنامه را برای ثبت شرکت ارائه دهد از شرایط اساسی برای ثبت نمایندگی خارجی می باشد.
  • در صورتی که این فرد متقاضی اختیار شرکت را به نمایندگان خارجی بدهد باید اختیار نامه را ارائه دهد.
  • فرد متقاضی باید در نظر داشته باشد اخرین تغییراتی را که در این شرکت به وجود می آید را با تمام جزئیات آن ارائه شود.
  • فرد متقاضی باید تمامی مدارک مورد نیاز خود و اعضای شرکت را ارائه دهند.
  • ارائه مجوزهایی که مربوط به تاسیس و ثبت این شرکت می باشند که این خود یکی از مدارک بسیار مهم و اصولی برای ثبت نمایندگی خارجی می باشد.
  • انتخاب نام مناسب برای شرکت که باید بر اساس اصول و ضوابط جمهوری اسلامی ایران باشد یعنی اجنبی و بیگانه نباشد.

نکات ثبت نمایندگی خارجی

یکی از مهم ترین نکات درباره ثبت نمایندگی خارجی این است که هزینه ثبت این نوع شرکت ها به همان مقدار می باشد که برای موسسه های داخلی معین شده است و این هزینه ها از قبل تعیین شده می باشند.

یکی دیگر از مهم ترین اصول ثبت نمایندگی خارجی این است که هرگونه تغییرات موجود در این شرکت ها و شعبه های آن باید به اداره ثبت اسناد به صورت کتبی ارائه شود و چنانچه ثبت این شرکت نیازمند به الگوی چاپی داشته باشد باید حتما این برگه در دست افراد متقاضی باشد چرا که فعالیت آنها مشخص شده است.

یکی از مهم ترین نکات درباره ثبت نمایندگی خارجی این است که هر موسسه خارجی که در کشور ایران ثبت و تاسیس می شود باید در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشد اعم از تجاری یا صنعتی و مالی در ابتدا فعالیت آنها به صورت قانونی باشد و حتما در اداره ثبت اسناد رسمی تهران به ثبت رسیده باشد.

یکی از مهم ترین اصول ثبت نمایندگی خارجی این است که این شرکت ها در کشور خود به صورت قانونی می باشند و اقدامات آنها وابسته به دو طرف می باشد و می توانند در عرصه قواعد و اصول کشور عمل کنند. یکی از مهم ترین نکات درباره ثبت نمایندگی خارجی این است که شعبه این شرکت های خارجی تابع ایرانی ندارد.

یکی دیگر از مهم ترین اصول ثبت نمایندگی خارجی این است که برای اینگونه ثبت در ایران در تمامی شهرها و شهرستان ها اقداماتی صورت بگیرد اما نکته قابل توجه این است که ثبت نمایندگی خارجی به دلیل شرایط بسیار مطلوب بیشتر در مناطق آزاد امکان پذیر می باشد و همچون برخی از شرکت ها در زمینه های سهامی خاص و مسئولیت محدود فعالیت دارد.

یکی از مهم ترین اصول و نکات برای ثبت نمایندگی خارجی این است که این صلاحیت به افراد و اشخاص دارای اعتبار اختصاص می یابد و این افراد کسانی هستند که به اینگونه شرکت ها و این فعالیت ها علاقه مند می باشند. از دیگر مواردی که باید در این زمینه به آن توجه کرد این است که انجام تمامی اموری که مربوط به شرکت نمایندگی خارجی می باشد باید به صورت مستقل به وسیله خود آن شرکت و شعبه صورت بگیرد و شرکت اصلی هیچ دخالتی در این زمینه نخواهد داشت.

جمع بندی

یکی از اصول و ضوابط ثبت نمایندگی خارجی این است که شرکت متقاضی ثبت این شرکت دارای تعاملات و روابط اقتصادی بین کشور و اشخاص باشد و در صورتی که هرگونه تخلفی را مرتکب شوند فعالیت آنها لغو و باطل می شود و اگر مجوز باطل شود باید مجددا تمدید شود.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *