اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

اخذ مجوز شرکت کامپیوتری : از آنجایی که امروزه بیشتر فعالیت‌های هر فردی با کامپیوتر می‌باشد، برخی از افراد برای اینکه کسب و کاری داشته باشند به فکر اخذ مجوز شرکت کامپیوتری هستند. این یک حقیقت است که بیشتر افراد با کامپیوتر کارهای خود را انجام می‌دهند و به همین دلیل با اخذ مجوز شرکت کامپیوتری به نیازهای آنان پاسخی مناسب ارائه داده می‌شود.

افرادی که به دنبال اخذ مجوز شرکت کامپیوتری می‌باشد باید با فعالیت‌ها و قوانین و مقررات این شرکت آشنایی کامل داشته باشند. پس پیش از اینکه در مورد اخذ مجوز شرکت کامپیوتری مطالبی را ارائه دهیم در مورد شرکت‌های کامپیوتری توضیحی مختصر را بیان می‌کنیم.

اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

تعریف اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

به شرکت‌هایی که می‌خواهند برای اخذ مجوز شرکت کامپیوتری فعالیت داشته باشند و بیشتر فعالیت آن‌ها مربوط به کامپیوتر می‌باشد شرکت‌های کامپیوتری می‌گویند. زمینه فعالیت اصلی این شرکت‌ها کامپیوتر است که حوزه نرم افزاری و سخت افزاری می‌باشد.

از جمله مزیت‌هایی که برای اخذ مجوز شرکت کامپیوتری باید نام برد این است که بسیاری از افرادی که بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر انجام می‌دهند می‌توانند به این شرکت‌ها اعتماد کرده و محصولات مورد نظر خود را از آن‌ها دریافت کنند.

تعریف اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

شرایط اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

همان طوری که بیان نمودیم شرکت‌های کامپیوتری از جمله شرکت‌هایی می‌باشد که به تازگی مشغول به کار شده‌اند. اخذ مجوز شرکت کامپیوتری در سال 1376 بدون اینکه در سیستم انفورماتیک شورای عالی ثبت شود صادر گردید.

کسانی که به دنبال اخذ مجوز شرکت کامپیوتری هستند باید بدانند که ثبت شرکت تجاری نیازی به اینکه شورای عالی آن را ثبت کند ندارد و به راحتی می‌توانند شرکت خود را ثبت کنند.

بعد از اینکه شرکت خود را ثبت کردند باید برای اینکه احراز هویت آنها معلوم گردد به دبیرخانه مراجعه کنند و طبق قوانینی که در مورد اخذ مجوز شرکت کامپیوتری وجود دارد عمل کنند.

این تصمیم که شرکت‌های کامپیوتری نیازی به ثبت ندارند به این دلیل است که می‌خواهند امور کسب و کار را در کشور تسهیل دهند و موانع و محدودیت‌هایی را که برای اخذ مجوز شرکت کامپیوتری وجود دارد را از بین ببرند.

کسانی که می‌خواهند شرکت کامپیوتری خود را به ثبت برسانند و فعالیت‌های خود را شروع کنند، باید مدارک مورد نیاز خود را به نظام صنفی رایانه ارائه دهند.

نظام صنفی بعد از پانزده روز که مدارک را بررسی نمود آن را تایید می‌کند و برای اینکه شرکت‌های کامپیوتری بدون موانعی به کار خود مشغول شوند به آن‌ها مجوز فعالیت برای یک سال می‌دهد.

به نکته‌ای که در این مورد باید دقت داشته باشد این است که برای اخذ مجوز شرکت کامپیوتری باید تمامی مدارک را به درستی ارائه دهید، در غیر اینصورت مدارک شما قبول نمی‌شود و با درخواست ثبت شرکت کامپیوتری موافقت نمی‌گردد.

شرکت‌های کامپیوتری باید برای اینکه اخذ مجوز شرکت کامپیوتری خود را هر ساله تمدید کنند، اطلاعات مربوط به شرکت را برای سازمان صنفی رایانه‌ای ارسال کنند.

این اطلاعات شامل، اظهارنامه مالیاتی سالیانه، تغییراتی که مربوط به اساسنامه و روزنامه رسمی بوده است، فرم تکمیل شده اظهارنامه و برگ تشخیص مالیاتی می‌باشد.

فقط باید دقت داشته باشید که هر ساله این اطلاعات را ارسال فرمایید در غیر اینصورت به شرکت کامپیوتری شما اخطار داده می‌شود. در صورتی که به آن رسیدگی نکنید مجوز فعالیت شرکت کامپیوتری شما لغو خواهد شد و دیگر به شما مجوز شرکت کامپیوتری داده نمی‌شود.

اگر شما برای اخذ مجوز شرکت کامپیوتری تلاش کرده‌اید و آن را ثبت کرده باشید تا 6 ماه دیگر نمی‌توانید شرکت دیگری را به ثبت برسانید.

شرکت‌های اینترنتی به این دلیل که حوزه فعالیتشان در مورد طراحی، تولید، نظارت و پشتیبانی آموزش‌های سیستم نرم افزار و سخت افزار می‌باشد باید قبل از اینکه فعالیت خود را در شرکت شروع کنند برای اخذ مجوز شرکت کامپیوتری به نظام صنفی استانی که در آن اقامت دارند مراجعه کرده و مجوز فعالیت خود را دریافت نمایند.

شرکت‌های کامپیوتری برای اینکه فعالیت‌های خود را شروع کنند باید در استانی که اقامت می‌کنند مجوز مربوطه را دریافت نمایند تا اجازه کار کردن در آن استان را داشته باشند، ولی اگر می‌خواهند اخذ مجوز شرکت کامپیوتری خود را برای استان‌های دیگر هم دریافت کنند دیگر نیازی نیست تا مجوز دریافت کنند، چرا که همان مجوز صادر شده در استان کافی می‌باشد.

شرایط اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

مدارک اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

هر فردی برای اینکه مجوز شرکت اینترنتی خود را دریافت کند باید مدارکی را برای ثبت شرکت به نظام صنفی رایانه‌ای ارائه دهد. در ادامه مهمترین مدارک مورد نیاز را نام می‌بریم.

  1. باید اظهارنامه مالیاتی ارائه شود
  2. کپی که برابر با اصل شده که مربوط به مدارک شناساییی مدیر عامل می‌باشد
  3. از اساسنامه شرکت باید کپی آن به نظام ارائه شود
  4. مدارک تحصیلی مدیر عامل باید کپی برابر اصل باشد
  5. کپی آن روزنامه‌ای که آگهی اخذ مجوز شرکت کامپیوتری در آن ثبت شده است
  6. برخی از تغییراتی که در شرکت رخ داده است را باید به صورت کپی به نظام رایانه‌ای ارائه دهید
  7. در صورتی که شرکت تازه تاسیس شده باشد باید کپی لیست بیمه ارائه شود
  8. از برگه احراز صلاحیت مدیر عامل شرکت باید کپی آن ارائه شود

همچنین بعد از اینکه برای اخذ مجوز شرکت کامپیوتری تمامی مدارک مربوط به شرکت را ارائه دادید باید اطلاعات مدیر عامل را هم ارائه دهید که واجد شرایط بودن او تایید شود. از جمله این شرایط عبارتند از :

  1. داشتن مدرک تحصیلی لیسانس
  2. اگر مدرک مدیر عامل دیپلم باشد باید 8 تا 10 سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فن آوری اطلاعات داشته باشد
  3. اگر مدرک مدیر عامل فوق دیپلم بود باید 4 سال سابقه در زمینه فن آوری اطلاعات داشته باشد
  4. اگر مدرک وی فوق دیپلم غیر از رشته کامپیوتر باشد باید 6 سال سابقه در حوزه فن آوری اطلاعات داشته باشد
  5. کسانی که لیسانس فنی و مهندسی دارند هم واجد شرایط می‌باشند

مدارک اخذ مجوز شرکت کامپیوتری

5/5 - (2 امتیاز)
آنچه در این مطلب می‌خوانید

4 پاسخ

  1. سلام، آیا برای اخذ جواز شرکت کامپیوتری نیاز به مدرک تحصیلی داریم؟؟

    1. درود،
      بله یکی از شروط دریافت جواز شرکت کامپیوتری مدرک تخصیلی می‌باشد.

  2. سلام و خسته نباشید، من میخواهم برای پسر 9 ساله ام که بسیار به کامپیوتر علاقه مند است جواز کامپیوتری بگیرم تا بتواند مولد اقتصادی هم باشد، آیا همچین کاری ممکن است؟

    1. درود،
      خیر مدرک تحصیلی و شرایط سنی برای اخذ جواز شرکت کامپیوتری مانع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *