ثبت شرکت سرمایه گذاری

ثبت شرکت سرمایه گذاری

ثبت شرکت سرمایه گذاری: هدف اصلی که در ثبت شرکت سرمایه گذاری وجود دارد، مدیریت مالک سهام شرکت‌هایی که زیر مجموعه آن هستند نمی‌باشد و اگر سهامی را خریداری می‌کند دیدگاه بلند مدتی بر روی آن سهام ندارد.

کسانی که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری اقدام می‌کنند، هر زمانی که سود مورد نظر خود را دریافت کنند سهام یکی از شرکت‌هایی که زیر مجموعه آن‌ها هستند را می‌فروشند و سهام‌های دیگری را که در شرکت‌های دیگر وجود دارد را خریداری می‌کنند.

آن‌هایی که به فکر ثبت شرکت سرمایه گذاری می‌باشند باید آگاه باشند که اگر شرکتی در کوتاه مدت با کاهش سهام مواجه شد باید هرچه سریع‌تر آن سهام را بفروشند.

بیشتر کسانی که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری اقدام می‌کنند، به دنبال کسب سودی هستند از ار نوسانات قیمت در بازار به وجود می‌آید و برای اینکه این سود را به دست آورند کافی است که در سهامی که در بورس پذیرفته شده است سرمایه گذاری کنند.

و کسانی که وارد این شرکت می‌شوند بیشتر به دلیل افزایش سرمایه‌ای است که در آن قرار داده‌اند و البته اگر این سرمایه کاهش پیدا کند از آن خارج می‌شوند.

کسانی که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری اقدام کرده‌اند اگر بخواهند از این شرکت خارج شوند باید شخص دیگری را به جای خود قرار دهند. و همچنین اگر شخصی بخواهد سهام خود را در شرکت افزایش دهد باید سهمی را که مد نظر خود می‌باشد را از دیگر سهامداران خریداری کند.

ثبت شرکت سرمایه گذاری

انواع ثبت شرکت سرمایه گذاری

ثبت شرکت سرمایه گذاری به دو روش می‌باشد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع ثبت شرکت سرمایه گذاری

شرکت‌های سرمایه گذار

این شرکت‌ها از جمله شرکت‌هایی می‌باشد که خدماتی و تولیدی می‌باشد، و درآمدی را که از این طریق به دست می‌آید را با ایده‌های مختلفی صرف خرید سهام می‌کنند تا سود مناسبی را از این طریق به دست آورند.

اینگونه شرکت‌ها که در فرآیندهای گوناگون تولیداتی دارند با فروش آن‌ها سرمایه‌ای را در سهام قرار می‌دهند تا سود مناسبی را به دست آورند، شرکت‌های سرمایه گذار می‌باشند. این شرکت‌ها علاوه بر اینکه از تولیدات خود سود خوبی به دست می‌آورند، پول خود را در سایر بنگاه‌ها سرمایه گذاری می‌کنند تا سود بیشتری را به دست آورند.

شرکت‌های سرمایه گذار

شرکت‌های سرمایه گذاری

هدف اصلی برای ثبت شرکت سرمایه گذاری در این نوع، این است که افراد متخصص در آن شرکت‌ها سرمایه گذاری می‌کنند تا سود خوبی را به دست آورند.

این افراد باید از چگونگی تجزیه و تحلیل شرکت‌های مختلف آگاه باشند و بدانند چه زمانی باید سهام شرکتی را خریداری کنند و یا اینکه چه میزان از سهام خود را برای کسب سود بیشتر خود واگذار نمایند.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌هایی که در این شرکت در جریان می‌باشد این است که به طور تخصصی به خرید و فروش سهام می‌پردازند تا از یک یا چند سهامی که دارند سود خوبی به دست آورند.

شرکت‌های سرمایه گذاری

مدارک ثبت شرکت سرمایه گذاری

شما برای اینکه ثبت شرکت سرمایه گذاری خود را انجام دهید باید مدارکی ار به شرح زیر ارائه دهید.

  1. اساسنامه‌ای که به شرکت مربوط است
  2. کپی تمامی مشخصات هیئت مدیره و صاحبانی که در ثبت شرکت تجاری امضای خود را ثبت کرده‌اند.
  3. شماره ثبت شرکت، تاریخ و نام شرکت باید به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود.
  4. سرمایه‌ای را که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری قرار داده‌اید را باید اعلام کنید.
  5. میزان سهام کلیه شرکا باید ارائه شود.
  6. مدارکی که نشان دهنده احراز شرایط ثبت شرکت سرمایه گذاری می‌باشد را باید تکمیل نموده و به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه داد.

مدارک ثبت شرکت سرمایه گذاری

مراحل دریافت مجوز ثبت شرکت سرمایه گذاری

شما علاوه بر اینکه باید مدارک خود را برای ثبت شرکت سرمایه گذاری ارائه دهید، مراحلی را هم طی ثبت شرکت دنبال کنید تا بتوانید شرکت سرمایه گذاری خود را به ثبت برسانید. در ادامه این مراحل را بیان می‌کنیم.

  1. کسی که متقاضی ثبت شرکت می‌باشد باید درخواست خود را مطابق آن فرمی که به او ارائه می‌دهند بیان کنند و تمامی فرم‌های موجودی را که به اعضای هیئت مدیره هم مربوط می‌باشد را تکمیل نموده و به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهند. همچنین تعدادی پرسشنامه مربوط به ثبت شرکت را هم باید تکمیل نماید.
  2. در صورتی که با مدارک تحویل داده شده موافقت شود که برای ثبت شرکت سرمایه گذاری مجوز لازم را دارید، باید مدارکی را که اداره ثبت شرکت‌ها برای شما فرستاده است را ظرف مهلتی که مقرر شده است تحویل دهید. بعد از اینکه شما آن مدارک را تحویل دادید، مجوز لازم را برای ثبت شرکت دریافت می‌کنید.
  3. بعد از اینکه موافق نامه ثبت شرکت را دریافت کردید باید دقیقا ظرف مهلتی که اعلام شده است شرکت خود را تاسیس کنید و مستندات مربوط به ثبت را با سازمان تحویل دهید. بعد از اینکه اسناد مالی شما هم به ثبت برسد شما دیگر مجوز لازم را برای فعالیت‌های مالی شرکت خواهید داشت و با خیالی آسوده می‌توانید به خرید و فروش سهام‌های شرکت‌های دیگر بپردازید.

مراحل دریافت مجوز ثبت شرکت سرمایه گذاری

مدارک ثبت شرکت سرمایه گذاری بعد از کسب مجوز

بعد از اینکه با ثبت شرکت موافقت‌های لازم را به دست آوردید و فعالیت خود را شروع کردید باید مدارک دیگری را هم به سازمان مربوطه تحویل دهید. این مدارک را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  1. مجوز شرکت و امضای اقرارنامه باید ارائه شود.
  2. اساسنامه‌ای که برای شرکت ثبت شده است باید به امضا تمامی سهامداران برسد و تحویل داده شود.
  3. گواهی عدم سوء پیشینه اعضایی که در هیئت مدیره هستند باید تحویل داده شود.
  4. مدیرانی که توسط هیئت مدیره انتخاب شده اند باید سه نسخه از صورتجلسه هیئت مدیره را تحویل دهند.
  5. گواهی پرداخت از 35 درصد سرمایه شرکت را که انجام شده است را باید ارائه دهید.

مدارک ثبت شرکت سرمایه گذاری بعد از کسب مجوز

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *