ثبت شرکت دامداری

ثبت شرکت دامداری

ثبت شرکت دامداری: در ابتدا باید دانست یکی از شرکت‌هایی که در ایران کارایی زیادی دارد و مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب می کند ثبت شرکت دامداری و دامپروری می‌باشد و باید در نظر داشت که فعالیت‌های مربوط به این شرکت فعالیت‌های دامی از قبیل گاو شیری یا گوشتی، نگهداری و خرید و فروش انواع دام سبک و سنگین می‌باشد.

ثبت شرکت دامداری همچون سایر شرکت‌ها یکی از پیش مقدمه‌های ثبت شرکت تجاری می‌باشد که باید اصول و مراحل آن طی شود.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمینه ثبت شرکت دامداری به آن توجه می‌شود نحوه اخذ مجوز می‌باشد اما باید در نظر داشت صدور مجوز یا پروانه به یک نفر یا یک شرکت که مورد ثبت واقع شده است اختصاص می‌یابد به عبارتی می‌توان گفت مجوز یکی از مهم‌ترین اقدامات می‌باشد که باید قبل از ثبت شرکت دامداری صورت بگیرد و این مسئله موجب می‌شود کار و فعالیت آن شرکت کاملا قانونی قلمداد شود.

ثبت شرکت دامداری همچون سایر شرکت‌های سهامی خاص می‌باشد و لازمه آن طی کردن مراحل اداری و رعایت قوانین و ضوابط خاص خود می‌باشد.

ثبت شرکت دامداری

شرایط ثبت شرکت دامداری

یکی از مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت دامداری این است که باید حداقل سه نفر اقدام به این کار کنند و عضو این شرکت باشند اما نکته قابل توجه این است که این اعضا باید به سن قانونی رسیده باشند و توانایی و صلاحیت فعالیت در این حیطه را داشته باشند.

یکی دیگر از اصول ثبت شرکت دامداری این است که اعضای این شرکت خود سهامداران آن شرکت می‌باشند و به هیچ عنوان نباید تعداد آن‌ها کمتر از سه نفر باشد.

از دیگر اصول و ضوابط ثبت شرکت دامداری این است که سرایه موجود برای ثبت و تاسیس آن حداقل 1000000 ریال باشد و باید 35 درصد این سرمایه به صورت نقدی فراهم شده باشد. اما نکته قابل توجه این است که چنانچه سرمایه ثبت به صورت غیر نقدی باشد باید در اظهارنامه قید شود.

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت دامداری این است که تعداد اعضای هیئت مدیره باید حداقل دو نفر باشد و حداقل متضمن یک سهم می‌باشند.

و از دیگر اصول و شرایط ثبت این شرکت این است که فرد متقاضی باید هیچگونه سوء سابقه و پیشینه کیفری داشته باشند و به عبارتی می‌توان گفت هیچگونه محکومیت و جرمی مرتکب نشده باشند.

نکته قابل توجه این است که این اصول، مشترک بین شرکت‌های مختلف می‌باشد که برای ثبت و تاسیس به آن‌ها نیازمند می‌باشند.

شرایط ثبت شرکت دامداری

مدارک ثبت شرکت دامداری

افراد متقاضی برای ثبت این نوع شرکت باید مدارک خواسته شده را ارائه دهند که از جمله آن‌ها:

  • در ابتدا باید فرد متقاضی تمامی هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت را پرداخت کند.
  • در صورتی که این کار نیازمند به مجوز باشد باید تمامی مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شود.
  • ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی که توسط سهامداران و بازرسین به امضا رسیده باشد.
  • ارائه دو جلد از اساسنامه که به وسیله تمامی سهامداران و اعضای آن شرکت امضا شده باشد.
  • تصویر کارت ملی و شناسنامه افراد متقاضی و کسانی که به عنوان مدیر انتخاب شده‌اند.
  • ارائه تصویری از روزنامه رسمی که در برگیرنده خبر ثبت شرکت دامداری و تاسیس آن و آخرین تغییرات مربوط به آن می‌باشد.
  • ارائه گواهی مربوط به عدم سوء سابقه سابقه کیفری و هرگونه محکومیت که تمامی این موارد به عبارتی از اصول ثبت شرکت دامداری می‌باشد.

مدارک ثبت شرکت دامداری

نکات ثبت شرکت دامداری

در آغاز مباحث مربوط ثبت شرکت دامداری باید دانست رعایت اصولی بسیار الزامی می‌باشد که از جمله آن‌ها این است که فرد متقاضی باید پیش از هر کار تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد و از کشورهای غیر نباشد و همچنین فرد متقاضی باید تعهدات لازم را در خصوص رعایت تمامی اصول و قوانین مربوط به ثبت شرکت دامداری رعایت نماید و هیچ یک از آن قوانین و ضوابط را نادیده نگیرد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد این است که فرد متقاضی نباید تحت هیچ شرایطی در شرکت‌های مشابه عضو باشد و فعالیت داشته باشد و این یکی از اصول مشترک برای ثبت شرکت‌ها و موسسات می‌باشد.

یکی از نکات مهم در این زمینه این است که افراد چنانچه بخواهند از این شرکت‌ها خارج شوند می‌توانند مطابق با میل خود خارج شوند و هیچ مانعی برای آن افراد وجود ندارد اما نکته قابل توجه این است در صورتی که رفتن آن شخص از شرکت موجب ضرر شود باید به جبران آن اقدام کند.

گاهی ممکن است پس از ثبت شرکت دامداری عواملی موجب لغو و باطل شدن فعالیت آن شود بنابراین باید تلاش کنند تمامی اصول و ضوابط را به گونه‌ای رعایت کنند که باعث بروز هیچ مشکلی نشوند و بتوانند همچنان در آن راستا فعالیت خود را ادامه دهند.

نکات ثبت شرکت دامداری

جمع بندی

یکی از نکاتی که به صورت مشترک در زمان ثبت شرکت به آن توجه می‌شود انتخاب نام شرکت می‌باشد که باید با شرایط و قوانین جمهوری اسلامی ایران مطابقت داشته باشد و قبلا از آن استفاده نشده باشد و در آخر از واژه‌های بیگانه نباشد.

افراد چنانچه می‌خواهند به ثبت شرکت دامداری اقدام کنند باید تمامی مراحل را به صورت دقیق انجام دهند و در زمینه ثبت شرکت دامداری با افرادی که در این زمینه آگاهی لازم را دارند و متخصص و مجرب می‌باشند مشورت کنند.

چنانچه این شرکت با کوچکترین مشکلی در این زمینه روبرو باشد از این رو منحل می‌شود و فعالیت آن‌ها متوقف می‌شود بنابراین رعایت اصول از شروط مهم و اساسی در این زمینه می‌باشد.

برای شروع کار باید تمامی هماهنگی‌ها را در زمینه ثبت این شرکت با سازمان‌های مربوط و وابسته انجام داد و از نکات بسیار اساسی در این زمینه این است که اشتیاق و علاقه تاثیر بسیار زیادی در موفق شدن فرد در این حیطه دارد و از این رو می‌تواند مسیر را تا پایان ادامه دهد.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *