ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

 

مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای و تعریف بازاریابی :

مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای بر اساس دستورالعمل نحوه صدور مجوز برای فعالیت شرکت های بازاریابی از سوی معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی انجام می شود. تمامی مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای باید در قالب شرکت باشد و مجوز بازرگانی را هم کسب کند. در صورتی که مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای از این طریق صورت نگیرد و مجوز وزارت بازرگانی را نداشته باشد از فعالیت های آن جلوگیری خواهند کرد.

قبل از اینکه مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای را بیان کنیم، در مورد چگونگی بازاریابی شبکه ای چند سطر توضیح می دهیم. بازاریابی شبکه ای در واقع شرکتی می باشد که خدمات خود را به صورت واسطه گری و شبکه ای ارائه می دهد. بازاریابی شبکه ای به این گونه است که خریداران کالا جذب بازاریابی می شوند و جذب فروشندگی در این شرکت می گردند و در ازای آن پورسانتی را از شرکت دریافت می کنند. شخصی که بازاریاب می شود یک شخص حقیقی است که به عملیات واسطه گری در فروش انواع کالاها می پردازد، بازاریاب باید از طریق تبلیغات مشتریان زیادی را جذب کند.

 

شرایط و ضوابط مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای :

قبل از اینکه برای مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای اقدام کنید باید در مورد شرایط و ضوابط این شرکت ها آگاه باشید و برای اینکه به راحتی بتوانید مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای را انجام دهید باید در ایندا شرایط و ضوابط را رعایت کنید.

تبصره 1 :

شیوه و ساختار طرح تجاری که می خواهید داشته باشید باید شفاف و قابل ارزیابی باشد و به راحتی دارای توجیه اقتصادی باشد. طرح تجاری که شما مدن نظر دارید باید قبل از اینکه فعالیت خود را شروع کند در کمیته نظرات به تصویب برسد، و اگر هر گونه فعالیتی بر خلاف کمیته نظارت انجام دهد ممنوع می باشد، چنانچه به تذکرات کمیته نظارت اهمیتی هم داده نشود حکم مجوز شرکت ابطال می گردد.

تبصره 2 :

در صورتی که کمیته نظارت با طرح تجاری شرکت بازاریابی موافقت کند، متقاضیان می توانند برای مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای اقدام کنند. بعد از کمیته نظارت باید مرکز امور اصناف و بازرگانان مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای را تایید کند.

مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای :

الف: متقاضیانی که درخواست تاسیس شرکت بازاریابی دارند باید در ابتدا درخواست کتبی خود را همراه با تمامی مندرجات که در دستورالعمل وجود دارد به مرکز امور اصناف و بازرگانان ارائه دهند.

ب: بعد از اینکه مدارک توسط متقاضیان تکمیل شود و به امور اصناف ارائه شود باید بعد از آن به کمیته نظارت هم تحویل داده شود.

ج: کمیته نظارت بعد از اینکه مدارک را دریافت کند به آنها رسیدگی می کند و در صورتی که آنها را تایید کند صلاحیت شرکت ها را به مرکز امور اصناف اعلام می کند. بعد از اینکه مرکز امور اصناف تاییدیه صلاحیت شرکت های بازرگانی را از کمیته نظارت دریافت کند، وافقت خود را برای برای متقاضیان اعلام می کند.

تمامی شرکت هایی که مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای را انجام داده اند و مجوز فعالیت خود را از کمیته نظارت و مرکز امور اصناف و بازرگانان گرفته اند، اجازه تبلیغات و برگزاری سمینارهای تبلیغاتی و تاسیس دفتر را دارند، البته باید تمامی قوانین و مقررات کشور را رعایت کنند. مرکز امور اصناف و بازرگانان هم می تواند شرکت هایی را که مجوز گرفته اند را بر اساس رتبه بندی که انجام می دهد به اطلاع مردم برساند و نتایج طرح تجارتی آنها را اعلام کند.

 

مدارکی که باید برای مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای ارائه شود :

متقاضیانی که درخواست ثبت شرکت بازاریابی دارند باید برای انجام مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای، مدارک و اطلاعات خود را به دبیرخانه تحولی دهند. از جمله این مدارک که باید ارائه شود به شرح زیر است.

  1. در فرم شماره یک باید اطلاعات اعضای تاسیس کنندگان شرکت و نحوه فعالیت آنها وارد شود.
  2. در فرم شماره دو باید اطلاعاتی که مربوط به پرداخت حق الزحمه بازاریابان است وارد شود.
  3. در فرم شماره 3 اطلاعاتی که مربوط به امور مالی و هزینه هایی که در مورد تاسیس بازاریابی شبکه ای صورت گرفته است باید وارد شود.
  4. در فرم شماره 4 باید اطلاعات پیوست مانند اوراق ها، کاتالوگ ها و اسنادی که برای متقاضی مهم می باشد وارد گردد.
  5. متقاضیان باید دقت داشته باشند که باید در مورد کالاهایی که می خواهند به فروش برسانند باید مجوزهای فروش آنها را دریافت کنند و سپس فعالیت خود را شروع کنند. مجوزهای هر کالا به مراجع مربوطه خود ارتباط دارد.
  6. باید شرایط فعالیت دقیق و با بیانی شفاف ارائه گردد، ابزارهای بازاریابی، تبلیغ، آموزش،فروش، عودت، توزیع، پرداختی ها و دریافتی ها همه باید به مردم اطلاع رسانی شود تا آنها با آگاهی کامل اقدام به خرید نمایند.
  7. باید فرآیند طرح تجاری و بازاریابی به صورت شفاف در مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای بیان شود، همچنین این فرآیندها باید قابل ارزیابی و دارای توجیه اقتصادی مناسبی هم باشند.
  8. مدیرعامل و کسانی که از اعضای هیئت مدیره شرکت می باشند باید حداقل مدرک تحصیلی ارائه شده آنها لیسانس باشد.

کسانی که به فکر تاسیس شرکت های بازاریابی هستند باید این نکته را در نظر داشته باشند که بسیار مهم است فعالیت آنها در طرح تجاری همان حوزه ای باشد که مجوز آن را دریافت کرده اند، در غیر اینصورت مجوز آنها ابطال می گردد.

در نتیجه همانطوری که بیان کردیم شرکت های بازاریابی در حوزه های گوناگونی فعالیت می کنند و در هر حوزه ای که می خواهند طرح تجاری ارائه دهند باید برای فعالیت های خود مجوز لازم را کسب نمایند. کسب مجوز در تمام مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای ضروری می باشد و باید مسئولین قبل از اینکه فعالیت های خود را شروع کنند مجوزهای لازم خود را از سازمان های مربوطه کسب کنند. شرکت های بازاریابی از جمله شرکت هایی می باشد که به دلیل حساسیتی که در فعالیت آنها وجود دارد باید تمام مراحل ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای زیر نظر سازمان های مربوطه باشد .

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *