ثبت شرکت نفتی گازی

ثبت شرکت نفتی گازی

ثبت شرکت نفتی گازی : فعالیت‌هایی که مربوط به ثبت شرکت نفتی گازی می‌باشد در حوزه هایی هستند که در مورد نفت و گاز فعالیت می‌کنند.

کسانی که به ثبت شرکت نفتی گازی اقدام می‌کنند، فعالیت‌های شرکت آن‌ها مربوط به لوله کشی خطوط نفت و گاز، حفاری در حوزه‌های نفت و گاز، تامین تجهیزات و موادی که مورد نیاز صنایع گاز و نفت می‌باشد، نصب و طراحی ایجاد نمودن مخازن گاز و نفت، بهینه سازی مصرف نفت و گاز و غیره می‌باشد.

فعالیت‌هایی که مربوط به شرکت‌های نفتی می‌باشد بسیار حساس است و به همین دلیل باید برای ثبت شرکت نفتی گازی از وزرات نفت مجوزهای لازم را کسب نمایند. این قانون زمانی که نفت در سال 1390 مصوبات جدیدی ارائه گردید تصویب شد.

همه ما به خوبی می‌دانیم که نفت یکی از مهمترین منابع طبیعی به شمار می‌رود که بیشتر نیازهای انسان امروزی را برآورده می‌کند و نقش نفت در زندگی انسان و راهبرد کشورهای دیگر بسیار حیاتی می‌باشد.

کشور ایران از جمله کشورهایی می‌باشد که در استخراج نفت بسیار شهرت دارد و سرزمین نفت خیزی را دارا می‌باشد به همین دلیل بسیاری از افرادی که در این زمینه تبحر دارند به ثبت شرکت نفتی گازی اقدام می‌کنند.

البته ثبت شرکت نفتی گازی شرایط ویژه‌ای دارد که باید آن افراد ویژگی‌های لازم ثبت شرکت تجاری را داشته باشند. مهم‌ترین عاملی که در ثبت شرکت بسیار مهم است توانایی و دانش افرادی می‌باشد که می‌خواهند شرکت را به ثبت برسانند.

البته ثبت شرکت نفتی گازی برای کسانی که فعالیت‌های مهمی دارند و نفت را استخراج می‌کنند به طور حتم باید از وزارت نفت مجوز کسب کنند ولی ثبت شرکت نفتی گازی برای کسانی که فعالیت‌های گسترده‌ای ندارند نیازی نیست که از وزارت نفت مجوز کسب کنند و فقط مجوز خود را از شرکت نفت شهر خود اخذ کنند کافی می‌باشد.

ثبت شرکت نفتی گازی باید در قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت تعداد محدودی می‌باشد و به مدارک و شرایط خاصی نیاز دارد که در ادامه این شرایط و مدارک را بیان می‌کنیم.

ثبت شرکت نفتی گازی

شرایط و مدارک ثبت شرکت نفتی گازی

شرایط و مدارک ثبت شرکت نفتی گازی

شرایط ثبت شرکت نفتی گازی سهامی خاص

  1. حداقل تعدادی که باید در شرکت عضو باشند 3 نفر می‌باشد، علاوه بر اینکه 2 نفر هم باید بازرس بر کارها نظارت داشته باشد.
  2. برای اینکه شرکت را به ثبت برسانند باید در ابتدا 35 درصد سرمایه را به صورت نقدی پرداخت کنند.
  3. سرمایه‌ای که باید در شرکت وجود داشته باشد 10000000ریال می‌باشد.

شرایط ثبت شرکت نفتی گازی سهامی خاص

مدارک ثبت شرکت نفتی گازی سهامی خاص

  1. برای ثبت شرکت نفتی گازی، کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضا مورد نیاز می‌باشد.
  2. باید اصل گواهی عدم سوپیشینه ارائه شود.
  3. در صورتی که فعالیت شما برای ثبت شرکت نفتی گازی مجوز داشته باشد باید مجوز آن را قبل از ثبت به وزارت نفت ارائه دهید.
  4. از آنجایی که این شرکت از جمله شرکت‌های حساس می‌باشد باید وکالتنامه‌ای تنظیم گردد و این وکالت نامه باید توسط وکیل انجام شود.

مدارک ثبت شرکت نفتی گازی سهامی خاص

شرایط ثبت شرکت نفتی گازی با مسئولیت محدود

  1. تعداد اعضا که برای ثبت این شرکت مورد نیاز می‌باشد حداقل دو نفر می‌باشد.
  2. سرمایه‌ای که در شرکت باید وجود داشته باشد حداقل 100000 ریال است.
  3. زمانی که سرمایه پرداخت شود باید تعهد پرداخت آن هم ضمیمه گردد.

شرایط ثبت شرکت نفتی گازی با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت نفتی گازی با مسئولیت محدود

  1. تمام اعضا باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند
  2. گواهی عدم سوپیشینه باید ارائه شود
  3. در صورتی که فعالیت آت‌ها نیاز به مجوز دارد باید مجوز آن دریافت گردد

در نتیجه می‌توانیم به این نتیجه برسیم که ثبت شرکت نفتی گازی چندان آسان نمی‌باشد و افرادی که می‌خواهند شرکت نفتی و گازی خود را ثبت کنند باید اقدامات لازم و اطلاعات کافی در این مورد را داشته باشند.

مدارکی که هر فرد برای ثبت شرکت ارائه می‌دهد بسیار مهم می‌باشد. چرا که بر اساس همین مدارک است که فرد مجوز ثبت شرکت نفتی گازی کسب می‌کند.

مدارک ثبت شرکت نفتی گازی با مسئولیت محدود

جواز ثبت شرکت نفتی گازی

امروزه به دلیل توجه ویژه‌ای که به نفت و گاز می‌شود، شرکت‌هایی هم که در این زمینه فعالیت می‌کنند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

افرادی که به ثبت شرکت‌های نفتی اقدام می‌کنند باید دارای توانایی‌های خاصی باشند که بتوانند این شرکت مهم را به ثبت برسانند.

به این دلیل که همانطور که بیان نمودیم شرکت‌های نفتی بسیار در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید با تمام ویژگی‌های استخراج نفت و گاز آشنا باشند تا به بهترین نحو ممکن به مملکت خود خدمت رسانی کنند.

از جمله ویژگی‌های که این افراد باید داشته باشند بدین شرح می باشد :

  1. آن‌ها باید با علم زمین شناسی و تغییراتی که در آن رخ می‌دهد به طور کامل آشنایی داشته باشند.
  2. زمانی که محل ذخیره نفت را کشف کردند باید با چگونگی استخراج آن آشنایی داشته باشند تا اینکه این ماده ارزشمند را بدون اینکه هدر رود استخراج کنند.
  3. نحوه بهره برداری و توسعه از نفت و گاز مختلف است. هر فردی که برای ثبت شرکت نفتی گازی اقدام می‌کند باید فعالیت‌های خود را در این زمینه مشخص کند تا زمانی که نفت و گاز را استخراج نمود در آن زمینه مشخص شده فعالیت خود را ادامه بدهد.
  4. یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که استخراج نفت و گاز از زمین چندان کار آسوده‌ای نمی‌باشد، به همین دلیل باید افرادی که سرپرستی استخراج را بر عهده دارند ایمنی و سلامت کارکنان خود را تضمین کنند.

جواز ثبت شرکت نفتی گازی

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *