ثبت شرکت دارویی

ثبت شرکت دارویی

 ثبت شرکت دارویی : از آنجایی که بیشتر انسان‌ها برای درمان دردهای خود به دارو نیاز دارند برخی از افراد به این فکر می‌کنند که با اصول ثبت شرکت دارویی آشنا شوند و شرکت‌های دارویی را برای تولید داروهای مورد نیاز انسان‌ها تاسیس کنند. از آنجایی که تاسیس این شرکت بسیار مهم می‌باشد باید شما به طور کامل با اصول ثبت شرکت دارویی آشنایی داشته باشید.

قبل از اینکه اصول ثبت شرکت دارویی و شرایط تاسیس این شرکت‌ها را بیان کنیم، باید بدانید که این شرکت‌ها دو نوع می‌باشند یکی از آن‌ها شرکت پخش سراسری می‌باشد که در این نوع از شرکت بیشتر فعالیت‌ها گسترده می‌باشد و می‌توانند داروها و مکمل‌های غذایی و لوازم‌های آرایشی به بیشتر نقاط کشور ارسال کنند.

ولی نوع دیگر آن شرکت پخش استانی می‌باشد که این شرکت بیشتر فعالیت‌هایش مربوط به شرح استان مربوطه‌ای که مجوز آن را گرفته است محدود می‌شود.

ثبت شرکت دارویی

شرایط ثبت شرکت دارویی

هر شخصی که در اساسنامه او درج شده باشد که می‌تواند توزیع دارو را بر عهده بگیرد باید بر اساس ضوابطی که تعریف شده است درخواست تاسیس شرکت پخش استانی و یا سراسری خود را بدهد. ولی همانطوری که بیان نمودیم باید شرایط آن را انجام دهد که در ادامه برخی از این شرایط را نام می‌بریم.

  1. تعداد شرکت‌های دارویی که در حوزه پخش سراسری می‌خواهند فعالیت کنند باید هر 5 سال یکبار گردش مالی و حجم داروهایی را که داشته‌اند را به کمیسیون قانونی مرکز تحویل دهند.
  2. برای توزیع نمودن تمامی داروهایی که از فرآورده‌های بیولوژیک و داروهای مخدر می‌باشد و همچنین داروهایی که باید اطلاعات شخصی بیمار برای تحویل آن دارو وارد شود، باید مجوزهای لازم را از سازمان کل نظارت بر امورد دارو و مواد مخدر کسب نماید.

مدیرعامل شرکت باید دقت داشته باشد که هر زمانی که که می‌خواهد درخواست شرکت خود را بدهد باید مدارک مورد نیاز خود را به سازمان ارائه دهد، در این صورت اگر شما به خوبی اصول ثبت شرکت دارویی را رعایت کنید، سازمان بعد از اینکه آن مدارک را بررسی نمود به درخواست مدیر عامل ترتیب اثر خواهد داد. این مدارک شامل :

  1. باید برگه پایان خدمت و یا معافیت از خدمت مدیر عامل ارائه شود.
  2. گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه باید ارائه شود.
  3. طبق قانونی که تعریف شده است مدیر عامل باید تابعیت ایران را داشته باشد.
  4. مدیر عامل باید توانایی‌های لازم برای تاسیس این شرکت و حسن سابقه خدمت خود را داشته باشد.
  5. باید به یکی از ادیان رسمی که در قانون اساسی آورده شده است ایمان داشته باشد.

شرایط ثبت شرکت دارویی

مدارک ثبت شرکت دارویی

جدا از مدارکی که برای اصول ثبت شرکت دارویی بیان کردیم مدیر عامل باید مدارک مورد نیاز دیگری هم به سازمان تحویل دهد که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  1. باید برای دریافت موافقت اصولی شرکت پخش دارو درخواست کتبی ارائه شود.
  2. تصویر اساسنامه‌ای که برای شرکت پخش دارو می‌باشد و موضوع فعالیت شرکت در مورد توزیع هریک از داروها ارائه شود.
  3. تصویر آگهی روزنامه‌ای که تاسیس شرکت در آن درج شده است.
  4. تصویر تمامی مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و کارت پایان خدمت هیئت مدیره باید ارائه شود.
  5. گواهی عدم اعتیاد و سوء پیشینه تمامی اعضای هیئت مدیره باید ارائه شود.
  6. مدیر عامل باید سوابق اشتغال خود را ارائه دهد و سابقه سوء فعالیت در وزارت بهداشت، امور دارویی و درمان و آموزش پزشکی نداشته باشد.
  7. باید به صورت رسمی و محضری فرم تکمیل شده‌ای را که تعهدنامه مدیر عامل می‌باشد باید ارائه گردد.

مدارک ثبت شرکت دارویی

مدارک تمدید مجوز ثبت شرکت دارویی

  1. آن‌ها باید به طور دائم با وزارت درمان و بهداشت و معاونت غذا و دارو در ارتباط باشند.
  2. مسئول فنی شرکت باید حضور فیزیکی فعالی در شرکت داشته باشد.
  3. موسسان فنی شرکت هم باید حضور فیزیکی دائمی در شرکت داشته باشند که اگر شرکت با مشکلی مواجه شد آن‌ها به خوبی بتوانند آن مشکلات را رفع کنند.
  4. شرایط انبار شرکت باید مطلوب باشد و همچنین شرایطی را که برای توزیع دارو هم فراهم می‌کنند باید بسیار عالی و بی نقص باشد.
  5. مدیر عامل باید درخواست کتبی خود را برای تمدید مجوز شرکت ارائه دهد.
  6. مدیر عامل باید همکاری خود را به صورت دائم با آموزش پزشکی، معاونت غذا و دارو، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های مربوطه داشته باشد.
  7. شعبه‌های شرکت باید افزایش پیدا کند و نمایندگی‌های شرکت باید بالای 20 عدد باشد.

در نتیحه اگر مدیر عامل و مسئولان دیگری که در شرکت فعالیت دارند به خوبی بتوانند از انجام فعالیت‌هایی که به آن‌ها واگذار شده است برآیند و مشکلی در کارهای آن‌ها پیش نیاید، مجوز آن‌ها تمدید می‌شود و می‌توانند تا چندین سال به خوبی فعالیت‌های خود را انجام دهند.

مدارک تمدید مجوز ثبت شرکت دارویی

اصول ثبت شرکت دارویی

بعد از اینکه مدارک لازم را جهت ثبت شرکت دارویی ارائه دادید، موافقت نامه اصولی تاسیس شرکت پخش استانی و سراسری شما صادر می‌شود.

باید دقت داشته باشید که طبق اصول ثبت شرکت دارویی شما باید بعد از یکسال مجوز فعالیت خود را تمدید کنید. و اگر اصول ثبت شرکت دارویی را به خوبی انجام دهید مجوز اولیه شما برای دو سال تمدید می‌شود.

همچنین اگر بعد از 3 سال نحوه عملکرد و فعالیت‌های شما در راستای قانونی باشد و شما مرتکب هیچ گونه اشتباهی نشوید، پروانه تاسیس شرکت را می‌توانید دریافت کنید. دقت داشته باشید که اگر در طول مدت فعالیت خود اشتباهی انجام دهید و مطابق اصول ثبت شرکت دارویی عمل نکنید امکان دارد که مجوز فعالیت شما باطل شود.

شرکت‌های پخش دارو برای وارد کردن داروهایی مجاز هستند که مجوز ورود آن داروها را از اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دریافت کرده باشند. بدین ترتیب باید دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید شرکت پخش دارویی خود را به ثبت برسانید و پروانه کسب خود را از سوی سازمان دریافت کنید باید تمامی فعالیت‌های خود را بر اساس قانون انجام دهید.

شما می‌توانید برای تاسیس شرکت پخش دارویی خود مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنید و به مشاورانی که در این حوزه فعالیت دارند بسپارید، با انجام این روش شما می‌توانید مطمئن باشید که در اصول ثبت شرکت دارویی شما هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد، چرا که کسانی که در این امور تخصص دارند به خوبی از مراحل ثبت شرکت تجاری مطلع هستند.

اصول ثبت شرکت دارویی

 

5/5 - (2 امتیاز)
آنچه در این مطلب می‌خوانید

4 پاسخ

  1. من قصد ثبت یک شرکت دارویی در تهران را دارم، آیا روند تاسیس این نوع شرکت در تهران با شهرستانها متفاوت است؟

    1. درود،
      خیر روند ثبت هر نوع شرکتی در کل کشور یکسان است و بین هیچ استانی تفاوتی وجود ندارد.

    1. درود،
      تقریبا تمام فعالیت‌های اقتصادی مشمول مالیات بر درآمد هستند. با تاسیس شرکت دارویی به تنهایی ملزم به پرداخت مالیات نخواهید بود اما برای درآمدتان باید مالیات پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *