ثبت موسسه زیارتی

ثبت موسسه زیارتی

ثبت موسسه زیارتی: یکی از مهم‌ترین رویدادها و پدیده‌های موجود در جهان زیارت می‌باشد که در بین تمامی افراد اتفاق می‌افتد.

امروزه شرکت‌ها و موسسات زیارتی در زمینه‌های ثبت‌نام و تنظیم مسافرت‌های مربوط به زیارت به داخل و یا خارج از کشور فعالیت خود را آغاز کردند و خدمات خود را در این زمینه به همگان ارائه دادند.

ثبت موسسه زیارتی نیز همچون سایر موسسات نیازمند به شرایط و مراحل و مدارکی می‌باشد بخاطر اینکه فعالیت آن‌ها کاملا قانونی قلمداد شود در ابتدا باید فرد متقاضی ثبت موسسه زیارتی باید به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کند و تمامی فرم‌های مربوطه را پر کند و نام شرکت را با رعایت اصول انتخاب کند.

ثبت موسسه زیارتی

انتخاب نام ثبت موسسه زیارتی

همانطور که می‌دانیم برای انتخاب نام موسسه باید چندین نام را ارائه دهیم که:

  • ایرانی باشد و بیگانه نباشد
  • قبلا از این نام استفاده نشده باشد و به ثبت نرسیده باشد
  • دارای معنا و مفهوم مرتبط با آن شرکت باشد
  • از همه مهم تر این است که با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد

یکی از مهم‌‌ترین نکات در این زمینه این است که در هنگام انتخاب نام موسسه باید قبل از نام اصلی واژه زیارتی به کار برده شود و چنانچه غیر این باشد سازمان حج و زیارت با این شرایط موافقت نمی‌کند و فرد متقاضی با مشکلاتی روبرو می‌شود.

نکته قابل توجه این است که از میان تمامی نام‌های انتخاب شده از طرف متقاضی یک نام که تمامی آن شرایط را دارا باشد انتخاب می‌شود.

انتخاب نام ثبت موسسه زیارتی

مراحل ثبت موسسه زیارتی

در ابتدا باید دانست ثبت موسسه زیارتی نیز مانند سایر شرکت‌ها و موسسات لازمه آن گرفتن مجوز می‌باشد و چنانچه این موسسات خود دارای ارکانی می‌باشد که از جمله آن‌ها: شورای عالی حج و زیارت، نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و حسابرسان می‌باشد.

مجوزی که برای این موسسات ضروری است باید از طرف دفترهای مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی صادر شود و پس از اخذ این مجوز این موسسه ثبت و سپس تاسیس شود.

در مرحله اول باید متقاضی مکان مناسبی را برای این فعالیت ارائه دهد چرا که لازمه این مجوز این مورد است و مدیر فنی را برگزیده و آن را معرفی نماید. سپس نام و نشان دفتر را ارائه دهد و ضمانتی را برای فعالیت مشخص کند که در واقع این شرایط و ضوابط کلی در هنگام ثبت موسسه زیارتی می‌باشد.

فرد متقاضی خود باید شرایطی را دارا باشد که از جمله آن‌ها تابعیت ایرانی می‌باشد و یکی دیگر از این شرایط ارتباط با موضوع فعالیت شخص حقوقی می‌باشد. باید فرد متقاضی متدین به دین اسلام باشد البته ادیان به رسمیت شناخته شده در قانونی اساسی نیز می‌توانند برطرف کننده این لزوم باشند.

یکی دیگر از مراحل ثبت موسسه زیارتی این است که تمامی اوراق به وسیله اعضای هیئت مدیره موسسه و سهامداران امضا شده باشد.

مراحل ثبت موسسه زیارتی

شرایط ثبت موسسه زیارتی

فرد متقاضی نباید هیچ گونه سو سابقه‌ای به مواد مخدر داشته باشد و این نکته باید از طرف مراجع دارای صلاحیت تایید شده باشد.

یکی دیگر از نکات مربوط به ثبت موسسه زیارتی این است که فرد متقاضی نباید هیچگونه سو پیشینه کیفری داشته باشد و ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای فرد متقاضی لازم و ضروری می‌باشد.

حداقل مدرک لازم که باید در دست باشد کارشناسی می‌باشد و حداقل سن 25 سال می‌باشد.

یکی از ملزومات برای فرد متقاضی این است که باید حداقل سه سال سابقه کار در این زمینه داشته باشد البته این فعالیت باید مرتبط با کار این موسسه باشد.

نکته قابل توجه این است که مجوز تاسیس این موسسه و فعالیت این دفتر برای اتباع بیگانه تنها در قالب اشخاص حقوقی و با رعایت قوانین و مقررات خاص صادر می‌شود.

پس از انجام این مراحل باید مدارک مربوطه را از طریق اداره پست به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نماید و آن مدارک لازم مورد بررسی قرار بگیرد و پس از تایید مدارک به وسیله کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها، آگهی مربوط به ثبت شرکت تجاری را صادر نمایند.

پس از این مرحله باید فرد متقاضی یا وکیل به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کند و پرونده ثبت شده را دریافت کند. در نهایت می‌تواند آگهی تاسیس موسسه را در روزنامه‌های رسمی چاپ و منتشر کند.

شرایط ثبت موسسه زیارتی

نکات ثبت موسسه زیارتی

نکته قابل توجه این است که برای ثبت موسسه زیارتی باید تعداد آن‌ها حداقل دو نفر باشد و شرایط لازم را برای این کار دارا باشند. باید تجربه و تخصص لازم را در این زمینه داشته باشند و چنانچه کوچکترین اشتباهی در این زمینه صورت گیرد از این رو درخواست آن‌ها ابطال می‌شود و چنانچه کوچکترین اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده باشد از این رو فعالیت آن‌ها دچار اختلال می‌شود.

ثبت موسسه زیارتی در قالب شرکت‌های با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسد و موضوع فعالیت درج شده در سامانه ثبت شرکت‌ها باید مطابق با اصول و مقررات سازمان حج و زیارت باشد.

باید بر اساس قانون تعداد مدیران این موسسات حداقل یک نفر باشد  و نکته قابل توجه در این زمینه این است که بر خلاف شرکت‌های سهامی اولا مدیر یا مدیران ممکن است از بین شرکا یا خارج از آن انتخاب شود و در ضمن مدت خدمت آن‌ها ممکن است محدود و یا غیر محدود باشد.

یکی دیگر از اصول ثبت موسسه زیارتی این است که اعضای آن نباید کارمند باشند و سابقه کیفری داشته باشند.

حداقل سرمایه نیز همچون سایر شرکت‌ها و موسسات یک میلیون ریال باشد و لازم به ذکر است که سرمایه این شرکت‌ها به صورت سهم الشرکه پرداخت می‌شود.

نکات ثبت موسسه زیارتی

جمع بندی

افرادی که به دنبال استفاده از خدمات موسسات زیارتی می‌باشند باید در نظر داشته باشند که به معتبرترین موسسه جهت بهره گرفتن از خدمات آن مراجعه کنند در واقع به موسسه‌ای که مجوز رسمی در اختیار داشته باشد و تمامی اصول و قوانین در آن رعایت شده باشد اعتماد کنند.

ثبت موسسه زیارتی که لازمه آن گذر از تمامی این مراحل می‌باشد چنانچه با تجربه و مهارت عمل کند می‌تواند آگاهانه افراد را در این زمینه راهنمایی نماید.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *