ثبت شرکت تعاونی روستایی

ثبت شرکت تعاونی روستایی

ثبت شرکت تعاونی روستایی: در ابتدا باید دانست یکی از شرکت‌های مهم که مورد توجه افراد است و باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند موسسه تعاونی روستایی می‌باشد که کارایی خود را بین افراد دارد و لازم است نقش خود را به درستی ایفا کند.

ثبت شرکت تعاونی روستایی نیز همچون سایر شرکت‌ها و موسسات امری لازم و ضروری قبل از ثبت شرکت تجاری می‌باشد.

شرکت تعاونی شرکتی است که فعالیت‌های مربوط به تولید و توزیع در راستای اهداف درج شده در قانون را انجام می‌دهد و این عمل به منظور بهبود و توسعه اوضاع اقتصادی و اجتماعی می‌باشد.

این شرکت همچون سایر شرکت‌ها و موسسات برای تشکیل خود اهدافی دارد که عبارتند از ایجاد شرایطی برای رسیدن به اشتغال، وسایل کار را در اختیار کسانی که به آن وسایل نیاز دارند قرار دهند، از انحصار، احتکار، تورم و… جلوگیری شود.

ثبت شرکت تعاونی روستایی نیز همچون سایر موسسات و شرکت‌ها نیازمند به دریافت مجوز می‌باشد که برای دریافت این مجوز باید هیئت مدیره و یا وکیل برگزیده شده از سمت مدیر و … تمامی مدارک خواسته شده را به وزارت تعاون تحویل دهند و خواستار مجوز می‌باشند و وزارت تعاون پس از بررسی مدارک چنانچه مورد تایید واقع شوند از این پس مجوز را صادر می‌کنند. نکته قابل توجه این است که ثبت شرکت تعاونی روستایی خود نیازمند به رعایت شرایطی می‌باشد که بتوان آن را ثبت و سپس تاسیس کرد.

ثبت شرکت تعاونی روستایی

شرایط ثبت شرکت تعاونی روستایی

یکی از مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت تعاونی روستایی این است که فرد متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشد و این خود یکی از اصول و ضوابط مشترک در ثبت تمامی شرکت‌ها می‌باشد.

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت تعاونی روستایی این است که فرد متقاضی نباید نباید هیچگونه سابقه ورشکستگی داشته باشد که این خود یک نقص بزرگ برای فرد تلقی می‌شود.

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت تعاونی روستایی این است که فرد متقاضی هیچگونه سوء سابقه کیفری و هیچگونه محکومیتی نداشته باشد و همچنین سابقه هیچگونه اختلاس و کلاهبرداری نیز نداشته باشد که این موارد اصول کار را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

از دیگر شرایط و اصول ثبت شرکت تعاونی روستایی این است که فرد متقاضی باید درخواست کتبی خود را جهت عضویت در اینگونه موسسات ارائه دهد و تمامی قوانین و مقررات مربوط به این موسسه را رعایت نماید.

از دیگر شرایط ثبت اینگونه شرکت‌ها این است که فرد متقاضی نباید به هیچ وجه در شرکت‌ها و موسسات مشابه عضو باشد.

باید در نظر داشت تمامی این اصول و شرایط به طور کلی برای ثبت تمامی این شرکت‌ها تقریبا یکسان و یکنواخت می‌باشد که باید به درستی این مراحل طی شوند تا بتوان به ثبت شرکت تعاونی روستایی و تاسیس آن اقدام کرد.

شرایط ثبت شرکت تعاونی روستایی

مدارک ثبت شرکت تعاونی روستایی

در ابتدای این مطلب باید دانست افرادی که متقاضی برای ثبت شرکت تعاونی روستایی باید مدارک خواسته شده از سمت وزارت تعاونی را آماده و ارائه دهند که این مدارک عبارتند از:

  • در ابتدا باید فرد متقاضی 4 نسخه از اساسنامه را ارائه دهد که این اساسنامه باید به وسیله افراد تنظیم و امضا شود.
  • مجوز اداره تعاون که باید تمامی شرایط فوق الذکر را طی نماید.
  • 3 نسخه از دعوت نامه.
  • صورت جلسه‌ای که از طرف مجمع عمومی اخذ می‌شود و دلالت بر این می‌کند که اساسنامه تصویب شده است و مورد تایید قرار گرفته است.
  • لیستی از اسامی و مشخصات و آدرس و … به عبارتی تمامی جزئیاتی که مربوط به اعضای آن می‌باشد.
  • صدور و اخذ مجوز که برای ثبت شرکت توسعه روستایی لازم می‌باشد به وسیله اداره کل یا ادارات تعاون صادر می‌گردد.

مدارک ثبت شرکت تعاونی روستایی

نکات ثبت شرکت تعاونی روستایی

در ابتدا باید دانست تعداد اعضایی که برای ثبت شرکت تعاونی روستایی لازم و ضروری می‌باشد 7 نفر می‌باشد و افراد باید در این زمینه تخصص و تجربه و مهارت کافی داشته باشند.

پس از اینکه افراد در این زمینه اقدامات لازم را انجام دادند، مجوزهای لازم و ضروری را اخذ نمودند، مدارک لازم را ارائه دادند و مراحل و شرایط ثبت شرکت تعاونی روستایی را طی کردند از این رو برای تاسیس آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

نکته قابل توجه این است که شرکت‌های تعاونی خود دارای شخصیت‌های حقوقی می‌باشند که به طور مستقل فعالیت می‌کنند و دولت موظف است در این راستا برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کاری نخستین اهمیت و اولویت را به قسمت تعاونی بدهد.

این شرکت‌ها با هدف رفع نیازها و احتیاجات به وجود می‌آید و خدمات زیادی به افراد ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها خدمات تولید محصولات کشاورزی و صنعتی، توزیع محصولات و تهیه خدمات مورد نیاز مردم برای رفع نیازهای روزمره آن‌ها، اقدام به کارها و عملیات ساختمانی، بیمه مربوط به محصولات و حیوانات و… می‌باشند.

حال آن که باید در نظر داشت این شرکت چنانچه عملیات آن قانونی نباشد و یا با مشکلاتی روبرو شود منحل می‌شود و این در صورتی است که تعداد اعضا به حد نصاب نرسیده باشد و مجمع عمومی خود تشخیص دهد که این شرکت توان و قدرت ارائه خدمات به افراد را ندارد.

یکی از نکاتی که باید به هنگام ثبت شرکت تعاونی روستایی در نظر داشت انقضای اساسنامه می‌باشد که باید تا زمانی که دارای تاریخ می‌باشد فعالیت داشته باشد و چنانچه این تاریخ به پایان برسد از این رو باید آن را به صورت مجدد تمدید نمود و فعالیت خود را ادامه داد.

اگر فعالیت این شرکت به مدت یک سال متوقف شود و برای این این کار هیچگونه دلیل قانع کننده‌ای نداشته باشند از این رو ادامه فعالیت آن‌ها متوقف و به طور کامل منحل می‌شود.

چنانچه به این شرکت چندین بار اخطار و هشدار داده شود و آن‌ها بی توجهی کنند و اصول و قوانین خاص آن شرکت را رعایت نکنند و این اخطارها مجددا تکرار شوند و.. از این رو ادامه فعالیت این شرکت متوقف می‌شود.

و در نهایت چنانچه سابقه  ورشکستگی داشته باشد دیگر ثبت شرکت تعاونی روستایی و  ادامه کار برای آن غیر ممکن می‌باشد.

نکات ثبت شرکت تعاونی روستایی

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *