ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی: یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین و اصولی ترین موسسات موجود در کشور موسسات امنیتی می‌باشد که موضوع فعالیت آن‌ها به عبارتی شامل مواردی نظیر تاسیس و تغییرات موسسات خدمات انتظامی، حفاظتی، امنیتی و مراقبتی می‌باشد.

زمانی که می‌گوییم مراقبتی منظور مراقبت از اماکن و تاسیسات خصوصی و دولتی از جمله محلات، مجتمع‌های مسکونی، تجاری و صنعتی، شعبه‌های غیر مادر بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری، اماکن تفریحی و توریستی، فرهنگی و آموزشی، ورزشی و درمانی، حمل پول و اوراق بهادار و… می‌باشد.

ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی نیز همچون سایر شرکت‌ها و موسسات برای آغاز فعالیت نیازمند به ثبت دارند. برای تاسیس این موسسه قبل از هر کاری باید مجوزهای لازم صادر گردد و این مجوز باید از طرف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی باشد که باید این مجوز مراحل و روند قانونی خود را طی نماید.

در ثبت اینگونه موسسات نیز همچون سایر موسسات ابتدا باید نام‌های متعدد را ارائه دهند و پس از بررسی نام‌های گوناگون آن را که مطابق با شئونات اسلامی باشد انتخاب می‌شود.

نکته قابل توجه این است که این نام‌ها باید بر اساس قوانین و اصول خاص برگزیده شوند به گونه‌ای که نه از اسامی بیگانه باشد و نه قبلا به کار برده شده باشد و به ثبت رسیده باشد چنانچه ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی خود باید بر اساس قوانین و ضوابط خاص صورت بگیرد.

ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

شرایط ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

همان‌طور که میدانید مرحله اول انتخاب نام و طی کردن مراحلی مربوط به آن می‌باشد یعنی در ابتدا باید پس از گذراندن این مراحل و ثبت نام شرکت باید کلیه مدارک مربوط به شرکت را به نیروی انتظامی تحویل داده و سپس اقدامات و مراحل بعدی را انجام دهید.

در وهله اول باید دانست که اعضای هیئت مدیره این موسسه حداقل 5 نفر و حداکثر 7 نفر باشند که تقسیم بندی آن‌ها به گونه‌ای می‌باشد که دو نفر از آن‌ها شامل رییس هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه باید حتما از بازنشستگان عالی رتبه و سابقه دار نیروی انتظامی باشد.

همان‌طور که می‌دانید موضوع فعالیت اینگونه موسسات هرگونه مراقبت و محافظت از تمامی موسسات خصوصی و غیرخصوصی خاص می‌باشد البته در صورتی که نیاز به مراقبت داشته باشند.

یکی از شرایط ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی این است که فرد متقاضی به هیچ عنوان نباید سوء سابقه داشته باشند چرا که یکی از موانع اصلی این کار می‌باشد.

فرد متقاضی طبق ضوابط این موسسات نباید در هیچ یک از نهادها و موسسات دولتی مشغول به کار بوده و به عبارتی عدم اشتغال در ارگان‌ها و نهادها یکی از ضوابط ثبت این نوع موسسات می‌باشد.

شرایط ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

اصول ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

یکی دیگر از ضوابط و شرایط ثبت این نوع موسسات این است که فرد متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشد و به عبارتی بیگانه نباشد.

همچنین حداقل مدرک تحصیلی این افراد که بتوانند عضو هیئت مدیره بشوند فوق دیپلم می‌باشد و نکته قابل توجه این است که عضویت بیش از 2 نفر از یک خانواده که بخواهند عضو هیئت علمی بشوند ممنوعیت دارد.

در ابتدا باید در نظر گرفت یکی از مهم‌ترین شرایط برای ثبت موسسات امنیتی و حفاظتی و تاسیس آن‌ها این است که در ابتدا هیئت مدیره باید تقاضای خود را به مرکز انتظام استان متبوع ارائه داده و این درخواست باید به مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا ارسال شود و در این مرکز مورد بررسی و اقدام قرار می‌گیرد.

بعد از انجام این مراحل هیئت مدیره باید فرم‌های مربوطه را از جمله فرم‌های عدم سوء پیشینه می‌باشد که همچون سایر شرکت‌ها لازمه این کار می‌باشد، فرم‌های مربوط به عدم اعتیاد و تاییدیه پزشکی باشد، عدم پیشینه‌های امنیتی و … تهیه و آن را تکمیل کنند.

پس از اینکه فرم‌های مذکور تکمیل شدند نظریه کلی حفاظت اطلاعات نیز ضمیمه آن شود.

نکته قابل توجه این است که پس از تهیه و تایید مدارک لازم موسسه توسط مرکز انتظامی ناجا اوراق و فرم‌ها و … به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل و تسلیم شده و از این طریق به ثبت می‌رسد.

اصول ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

نکات ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

موسسات امنیتی خود موسساتی غیر انتفاعی و غیر تجاری می‌باشند که تحت نظر نیروی انتظامی تمامی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و از دستورات و بخشنامه‌های ناجا تبعیت می‌کنند.

یکی از نکات مربوط به ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی این است که این موسسات تمامی پرداختی‌های خود را از طریق سیستم‌های بانکی انجام می‌دهند.

یکی دیگر از نکات مهم پس از ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی این است که چنانچه یکی از کارکنان آن موسسات از نحوه پرداخت حقوق و مزایای خود و یا هر گونه مسائل مربوط به این موسسات شکایت دارند و ناراضی هستند نه تنها حق آن‌ها در این هیئت‌ها محفوظ است به خوبی به آن‌ها رسیدگی می‌شود و مطابق با قوانین و مقررات اسلامی آن اصول مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات جزئی در این مورد باید از طریق سامانه‌های اینترنتی اقدام نمود و تمامی سوالات متداول و رایج در زمینه ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی و مسائل مربوط به آن را در این سایت ها جویا شد.

نکات ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی

جمع بندی

ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی خود نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می‌کنند و به گونه‌ای هستند که نیاز به آن‌ها در تمامی کشورها الزامی می‌باشد.

بنابراین به طور کلی می‌توان گفت لازمه آغاز فعالیت این شرکت‌ها و موسسات ثبت موسسه امنیتی و حفاظتی می‌باشد چرا که تا ثبت نشوند و مجوزهای لازم را دریافت نکنند نمی‌توانند فعالیت و اقدام آن‌ها را قانونی به شمار آورد.

این موسسات به دلیل اینکه زیر نظر نیروی انتظامی کشور می‌باشد بسیار حساس عمل می‌کنند و باید اصول خاصی را به درستی رعایت کنند. افرادی که مایل به استفاده از خدمات این موسسات می‌باشند باید به معتبرترین موسسه امنیتی مراجعه کند و چنانچه بخواهند از طریق اینترنتی به آنها دسترسی داشته باشند از این رو باید نسبت به خدمات آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *