ثبت موسسه خدماتی

ثبت موسسه خدماتی

ثبت موسسه خدماتی: شرکت یا موسسات خدماتی، نظافتی از اداره‌ها و شرکت‌هایی تشکیل شده است که امور خدماتی و نظافتی را انجام می‌دهند که لازمه فعالیت و ارائه خدمات آن ثبت موسسه خدماتی می‌باشد.

این موسسات افراد متخصص و ماهر در این زمینه را به کار می‌گیرد که در مسائل مربوط به نظافت و بهداشت سازمان‌ها و منازل و … نقش بسیار مفید و موثری دارد.

موسسات خدماتی نه تنها به مسائلی که مربوط به بهداشت و نظافت می‌باشد مربوط می‌باشد بلکه کارهایی را که مربوط به خدمات کشاورزی، تعمیر و نگهداری، حمل و نقل، آشپزی و … می‌باشد را می‌تواند به خوبی انجام دهد و در تمامی این زمینه‌ها خدمت رسانی می‌کنند و تلاش می‌کنند به بهترین شکل ممکن تمامی این امور را انجام دهند.

اما همانگونه که هر شرکت قبل از اینکه شروع به خدمت رسانی کند و خدمات خود را به دیگران عرضه نماید شرکت خود را ثبت می‌کند از این رو این موسسات نیز همانند تمامی شرکت‌ها قبل از اینکه مشغول به کار و فعالیت و خدمت رسانی شود ضروری است که موسسه خود را به ثبت برساند تا اینکه فعالیت آن به صورت قانونی باشد و افراد از این طریق اعتماد بیشتری به این موسسات داشته باشند.

ثبت موسسه خدماتی

مراحل ثبت موسسه خدماتی

همانند سایر شرکت‌ها و موسسات دیگر برای ثبت موسسه خدماتی مراحلی باید طی شود که عبارت است از:

  1. تکمیل کردن فرم صورتجلسه موسسین و امضا به وسیله شرکاء.
  2. تکمیل کردن فرم درخواست ثبت شرکت تجاری و امضای آن به وسیله شرکاء.
  3. تهیه، تنظیم و امضا تمامی صفحات اساسنامه به وسیله شرکاء.
  4. در نظر گرفتن چندین نام برای موسسه مربوطه و ذکر و تحویل این نام‌ها به اداره ثبت شرکت‌ها که پس از طی این مراحل یکی از آن نام‌هایی را که مطابق با فرهنگ اسلامی باشد را انتخاب می‌کند و همچنین آن نام انتخاب شده نباید تکراری باشد و یا به زبان‌های بیگانه باشد و نکته قابل توجه این است که این درخواست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آخر گواهی لازم را برای برگزیده شدن یکی از آن اسامی صادر می‌شود.
  5. یکی دیگر از مراحل ثبت موسسه خدماتی این است که پس از درخواست متقاضی و بررسی‌های لازم از این رو باید مجوز صادر شود و پس از صدور آن مجوز می‌توانند اقدام به فعالیت کنند.
  6. یکی دیگر از مراحل ثبت موسسه خدماتی این است که پس از اخذ این مدارک لازم در صورتی که کوچکترین نقصی در مدارک باشد متقاضی به سمت حسابداری راهنمایی می‌شود تا مبلغی را پرداخت نماید آن مبلغ به منظور پرداخت هزینه‌های ثبت شرکت می‌باشد که باید در بانک ملی انجام شود و این کار تکمیل کننده آن مراحل قبلی می‌باشد. در این زمان متقاضی پس از اینکه هزینه مربوط به ثبت شرکت را پرداخت کرد یکی دیگر از موانع را از سر راه خود برداشته است و یک گام به جلو برداشته است.
  7. یکی دیگر از مراحل ثثبت موسسه خدماتی این است که کسی که در این زمینه متخصص می‌باشد تمامی مدارک متقاضی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مطمئن شود از اینکه مدارک منع قانونی نداشته باشد.
  8. علاوه بر این موارد تمامی نکاتی که در این پرونده درج شده است را داخل سیستم چک می‌کنند که مبادا مشکلات تایپد در آن وجود نداشته باشد و در صورتی که کوچکترین مشکل و نقصی در آن دیده شد باید در اولین فرصت اقدام به برطرف کردن آن کنند و آن نواقص را رفع نمایند.
  9. یکی دیگر از مراحل ثبت موسسه خدماتی این است که پس از تایید و گرفتن امضا رئیس اداره ثبت تمامی آن مدارک از طریق سیستم به کارشناسی ارسال می‌شود که آن کارشناس مربوطه یک نسخه از همان مدارک را برای درج در آگهی در روزنامه کثیر الانتشار به متقاضی تحویل می‌دهد و یک نسخه دیگر را در پرونده قرار می‌دهد.
  10. در مرحله آخر همان آگهی مربوط به تاسیس موسسه در دبیرخانه مهر و شماره می‌شود و طی تمامی این مراحل و برداشتن این گام‌ها ثبت موسسه خدماتی به خوبی انجام شده است و می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

مراحل ثبت موسسه خدماتی

مراحل تاسیس موسسه خدماتی

اولین نکته این است که باید ابتدا ثبت موسسه انجام شود و سپس مکان مناسبی در نظر گرفته شود و برای اجاره آن اقدام شود. نکته مهم در این زمینه این است که این موسسات باید در شهرهای بزرگ تاسیس شوند چرا که در آن شهرها می‌توانند از اهمیت زیادی برخوردار باشند.

منطقه فعالیت این موسسات امری بسیار مهم می‌باشد که باید به آن توجه شود. نکته قابل توجه این است که پس از در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌توان اقدام به تاسیس این موسسات کرد و گام‌های مربوط به تاسیس را برداشت.

مراحل تاسیس موسسه خدماتی

مدارک ثبت موسسه خدماتی

موسسات خدماتی را می‌توان در قالب شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود به شمار آورد که شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت موسسات خصوصی در این دو قالب با یکدیگر متفاوت می‌باشد. این مدارک عبارتند از:

  • فرم مربوط به نام شرکت تکمیل و ارائه شود.
  • پرداخت هزینه از پیش تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد.
  • اظهارنامه و اساسنامه شرکت توسط تمامی سهامداران امضا شود و در دو نسخه ارائه شود.
  • کارت ملی برابر اصل و شناسنامه همه سهامداران آن شرکت کپی گرفته شود.
  • امضای دو برگ صورتجلسه مجمع عمومی موسسین توسط سهامداران و بازرسین و ارائه آن‌ها.
  • پرداخت حداقل 35 درصد سرمایه که متعلق به شرکت می‌باشد.
  • ارائه صورتجلسه هیئت مدیره و امضا به وسیله مدیران برگزیده در دو جلد.
  • ارائه معرفی نامه نمایندگان از بین اشخاص حقوقی.
  • در صورتی که الزامی باشد اخذ مجوز لازم.

مدارک ثبت موسسه خدماتی

جمع بندی

نکته قابل توجه این است که ثبت موسسه خدماتی با هدف ارائه خدمات به همگان تشکیل می‌شود که در تمامی زمینه‌ها پرسنل مجرب و ماهر خود را دارد و در حیطه‌های گوناگون اقدام به فعالیت و خدمت رسانی می‌کنند. برای ثبت این موسسه لازم است ابتدا تمامی مدارک فراهم باشد و سپس تمام گام‌ها به درستی برداشته شود.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *