ثبت شرکت فناوری

ثبت شرکت فناوری

ثبت موسسات فناوری به چه صورت می باشد؟

در ابتدا باید دانست فناوری که شکل تکمیل شده این واژه فناوری اطلاعات و یا فناوری ارتباطات می باشد خود به مجموعه ای از ابزارها، تکنیک ها و روش هایی گفته می شود که برای ذخیره، بازیابی، انتقال و پردازش اطلاعات به کار برده می شود و به عبارتی می توان گفت مفهوم فناوری چهار عنصر را در بر می گیرد که عبارتند از: ذخیره اطلاعات یعنی در این مرحله اطلاعات لازم را ذخیره و ثبت می کند. بازیابی اطلاعات که در این مرحله اطلاعات ذخیره شده را بازیابی را یادآوری می کند. پردازش اطلاعات یعنی آن اطلاعات اولیه ثبت شده را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهد و در نهایت انتقال اطلاعات یعنی پس از این مراحل این اطلاعات را به بخش های درخواست شده انتقال می دهد. این موسسات نیز همچون سایر شرکت ها قبل از شروع به فعالیت نیازمند به مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری می باشد که این خود یکی از اصول مهم در زمینه این شرکت و فعالیت و اقدامات مربوط به آنها می باشد. نکته مهم و اساسی در این زمینه این است که فناوری باعث توسعه و نوآوری و پیشرفت، تقویت ارتباطات انسانی و جهانی و تغییر و متحول شدن زیرساخت های آموزش و پرورش در تمامی جهان شده است. این موسسه نیز همچون سایر موسسات خود هدفی برای تشکیل و به وجود آمدن آن بوده و آن هم این است که اطلاعات، سازماندهی و مدیریت آنها، ایجاد، توسعه، نگهداری و بهره برداری از شبکه های مربوط به ارتباطات زیر ساخت کشور و ارائه خدمات ارزش افزوده است. تمامی برنامه ها و طرح های مربوط به این موسسات زیر نظر مجمع عمومی و با توجه به استانداردهای آنها تدوین می شود. بنابراین مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری پس از اخذ مجوزهای مربوطه صورت می گیرد.

 

 

مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری:

در زمان ثبت موسسات فناوری باید در ابتدا همچون سایر شرکت ها و موسسات مجوزهای لازم جهت این کار صادر شوند و پس از آن مراحل آن انجام گیرد و سپس ثبت شود و در نهایت اقدام و فعالیت خود را آغاز می کنند. یکی از مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری این است که اعضای آن باید حداقل دو نفر باشند و همچون دیگر موسسات و شرکت ها اعضای آن از هیئت مدیره تفکیک شده باشد. یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری این است که حداقل سرمایه این موسسه برای ثبت باید 1000000 ریال باشد  و همچنین باید بتوانند تمامی آن سرمایه را پرداخت کنند یا نسبت به این شرایط تعهد و ضمانت لازم و کافی را داشته باشند. یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری این است که دو نفر بازرس و حداقل سه نفر عضو به فعالیت مشغول باشند. نکته قابل توجه این است که بازرسان به هیچ وجه نباید از اعضا باشند و همانطور که میدانید باید حداقل سرمایه شرکت را که 1000000 ریال است را حداقل 35 درصد آن را به صورت نقدی پرداخت نمایند.ثبت این نوع شرکت به دو نوع ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام صورت می پذیرد.

مدارک مورد نیاز برای انجام مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری:

در زمان ثبت این موسسات همچون سایر موسسات به مدارکی نیاز است که از جمله آنها:

  • اخذ مجوز چنانچه در آن شرایط لازم و ضروری باشد و باید در نظر داشت لازمه هر نوع اقدام و فعالیت این است که مجوزهای لازم صدور شود تا ان موسسه و فعالیتش کاملا قانونی قلمداد شود.
  • ارائه کپی شناسنامه و کپی کارت ملی همه اعضای آن شرکت.
  • گواهی عدم سوء پیشینه که این خود یکی از مهم ترین اصول می باشد و برای تمامی موسسه ها و شرکت ها لازم و ضروری می باشد.
  • اقرار نامه و امضای آن.
  • وکالتنامه های مربوطه و رسمی چنانچه این کار توسط وکیل صورت گرفته باشد.

نکته های مهم در زمینه مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری:

یکی از نکات مهم در زمینه مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری این است که نام مناسب برای این شرکت انتخاب شود یعنی به عبارتی همچون سایر شرکت ها باید اعضای آن چندین نام ارائه دهند و سپس نامی را که متناسب با این شرکت است و بیگانه نمی باشد و تکراری نمی باشد انتخاب می شود و سپس آن نام را برای شرکت به ثبت میرسانند. اما چنانچه نام مورد نظر در مرحله آخر رد شود باید به طور کامل مشکلات آن نام را رفع نمایند و آن را منسجم و هماهنگ نمایند. نکته قابل توجه این است که تمامی این مراحل از طریق سایت های اینترنتی انجام می شود.

 

 

تمامی این مراحل زمانی که تکمیل شد باید پرونده تکمیل شده آن به اداره ثبت تحویل داده شود و فیش های بانکی مربوط به این مراحل به بانک مربوطه پرداخت شود. نکته قابل توجه این است که فعالیت های مربوط به این موسسات و موضوع های برگزیده شده باید به وسیله اداره ثبت تایید شود و سپس در راستای آن اقدام شود. یکی دیگر از نکات مربوط به مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری این است که انجام امور دفتر نویسی این موسسات پس از 7 روز انجام می شود در واقع این مدت باید از آغاز پروسه گذشته باشد. یکی از مهم ترین نکات در این زمینه این است که شماره ثبتی که در اداره ثبت دریافت می شود ان را باید در دست داشت و پس از اینکه مراحل دفتر نویسی به پایان می رسد سپس بعد از 3 تا 5 روز آگهی مربوط به تاسیس این موسسه در روزنامه منتشر می شود. نکته آخر این است که روزنامه های مربوط به تاسیس این موسسات را می توان 15 روز پس از تاسیس به وسیله پست دریافت کرد.

در نهایت….

به طور کلی می توان گفت برای ثبت این نوع موسسات افراد می توانند یا مدیر و هیئت مدیره این مراحل را طی نماید یا به وسیله یک وکیل متشخص این کار صورت بگیرد. و تمامی فیش های پرداختی مربوط به مراحل ثبت و … و نام سری توسط بانک به وسیله موکل به دفتر ثبت تحویل داده شود. و نکته مهم مراحل ثبت شرکت در حوزه فناوری این است که موضوع مورد نظر به وسیله اداره پست تایید می شود.

به این مطلب امتیاز دهید
ثبت شرکت فناوری در سریعترین زمان و با نازلترین قیمت! وکلای ثبت نیاوران در تمام مراحل ثبت شرکت فناوری کنار شما هستند.
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *