ثبت موسسه سیاحتی

ثبت موسسه سیاحتی

ثبت موسسه سیاحتی: همانطور که می‌دانید یکی از شرکت‌ها و موسسات پر طرفدار در ایران و به عبارتی در تمامی کشورها موسسه سیاحتی می‌باشد که در واقع به مسافرت‌های تفریحی گفته می‌شود.

به عبارتی می‌توان گفت افراد در برخی مواقع تصمیم می‌گیرند که در کشور خود یا سایر کشورها برای چند روز به گردش بپردازند و به این منظور به شرکت‌ها و موسسات سیاحتی و گردشگری مراجعه می‌کنند و یک تور را با مناسب‌ترین قیمت انتخاب می‌کنند.

همانطور که هر یک از شرکت‌ها و موسسه‌ها به ثبت نیازمند می‌باشند تا اینکه فعالیت خود را آغاز کنند از این رو ثبت موسسه سیاحتی نیز امری بسیار مهم و اساسی برای شروع فعالیت‌های قانونی این موسسه می‌باشد.

ثبت موسسه سیاحتی

شرایط ثبت موسسه سیاحتی

ثبت موسسه سیاحتی که در واقع مربوط به سیاحت و گردشگری می‌باشد سفرهای داخلی و خارجی را در بر می‌گیرد و افراد می‌توانند با مراجعه به این موسسات به آسانی از خدمات آن‌ها استفاده کند و انتخابی هر چند راحت در زمینه سیاحتی و گردشگری داشته باشد.

  • یکی از مهم‌ترین شرایط ثبت موسسه سیاحتی این است که فرد متقاضی تابعیت ایرانی داشته باشد و به دین اسلام معتقد و پایبند باشد.
  • فردی که می‌خواهد این موسسه را به ثبت برساند باید هیچگونه سابقه محکومیت کیفری و فساد اخلاقی را نداشته باشد و پاکی و سالم بودن وی از تمامی ابعاد در نظر گرفته شود.
  • فرد متقاضی باید حداقل مدرک کارشناسی را در اختیار داشته باشد.
  • افرادی که به دنبال ثبت این نوع موسسات می‌باشند خود باید بدانند که عضویت در سازمان‌هایی که ضد جمهوری اسلامی می‌باشند خود مانع از این اقدام می‌شود.
  • سن قانونی برای این کار حداقل 25 سال می‌باشد چرا که از نظر قانونی باید تمامی شرایط برای ثبت موسسه سیاحتی فراهم شده باشد. ثبت این موسسات مقدمه شروع فعالیت آن‌ها می باشد و تا این عمل صورت نگیرد افراد متقاضی نمی‌توانند خدمات خود را به سایر افراد عرضه کنند.
  • یکی دیگر از شرایطی که افراد باید برای ثبت این نوع موسسات دارا باشند این است که حداقل سه سال در زمینه‌های مرتبط مشغول به فعالیت باشند البته مشاغلی که به نوعی بیمه را در بر می‌گیرد.
  • یکی از شرایط ثبت موسسه سیاحتی این است که متقاضی باید حداقل ده اسم فارسی و مناسب را برای شرکت انتخاب کند که همگی آن‌ها باید متناسب با فعالیت این شرکت باشد و نباید از کلمات و واژه‌های بیگانه در این زمینه کمک گرفت.

شرایط ثبت موسسه سیاحتی

مراحل ثبت موسسه سیاحتی

یکی از کارهایی که فرد باید انجام دهد این است که حداقل ده آرم یا نشان را که متناسب با فعالیت این موسسه می‌باشد را ارائه دهند و پس از بررسی‌هایی آرم و نام مناسب برای موسسه سیاحتی برگزیده می‌شود.

قبل از ثبت شدن کارشناسان برای بررسی مکان مورد نظر می‌آیند و از آن بازدید می‌کنند و یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه این است که تعهدنامه تمام وقت از مدیر آن موسسه باید در اختیار باشد چرا که مدیر یک موسسه باید در تمامی ساعات پاسخگوی افراد باشد.

افراد متقاضی در این شرایط باید یک فرم تعهدنامه در زمینه کوچک‌ترین تغییراتی که ممکن است در شرکت انجام شود ارائه دهند چرا که این ثبت تغییرات شرکت باید مورد بررسی قرار گیرد سپس عملی شود.

ارائه یک نوع برگه رسید ضمانت نامه بانکی به وسیله متقاضی چرا که این ضمانت نامه خود نوعی اطمینان برای این افراد را به دنبال دارد. فرد متقاضی باید برگه پایان خدمت و یا معافیت از خدمت را حتما در دست داشته باشد تا بتواند اقدام به ثبت موسسه سیاحتی کند.

مراحل ثبت موسسه سیاحتی

مدارک ثبت موسسه سیاحتی

برای ثبت این موسسه همچون سایر شرکت‌ها و موسسات مدارکی لازم و ضروری می‌باشد که از جمله آن‌ها:

  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه اصل مدرک.
  • کپی از تمامی برگه‌های شناسنامه به همراه اصل شناسنامه .
  • کپی از کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و اصل آن (که این مورد فقط برای آقایان می‌باشد).
  • کپی کارت ملی و اصل آن.
  • تعداد 6 قطعه عکس که مربوط به همان سال جاری می‌باشد.
  • اظهارنامه رسمی ثبت شرکت‌ها.
  • مدارکی که مربوط به سابقه کار و پرداخت بیمه می‌باشد که این خود نکته مهمی در این زمینه می‌باشد.

نکته قابل توجه این است که این مدارک پس از اینکه فراهم شدند آن‌ها را باید به سازمان مربوطه ارسال کرد و پس از آن اقدامات بعدی را در این مورد به عمل آورد تا موسسه ثبت شود و فعالیت آن آغاز شود.

مدارک ثبت موسسه سیاحتی

نکات ثبت موسسه سیاحتی

برخی از نکات هستند که باید در این زمینه رعایت شود تا افراد در حین انجام این کار با مشکل روبرو نشوند و بتوانند ثبت موسسه سیاحتی را با آگاهی انجام دهند آن هم این است که برای این کار همچون ثبت سایر شرکت‌ها و موسسات باید مجوزهایی در دست داشته باشد و به گونه ای است که در هر موسسه یک نفر به عنوان مدیر فنی حضور داشته باشد و یک نفر را به عنوان مدیر عامل شرکت خود معرفی نماید.

مکانی که برای این موسسه در نظر گرفته شده است باید شرایطی را دارا باشد و زمین آن در جای مناسب باشد.

نکات ثبت موسسه سیاحتی

جمع بندی

برای ثبت موسسه سیاحتی لازم است افراد پس از برداشتن تمامی این گام‌ها تلاش کنند خدمات خود را به بهترین و عالی‌ترین شکل ممکن به افراد ارائه دهند.

این خدمات و تسهیلات عبارتند از: هتل‌ها و تسهیلات مربوط به اسکان، رستوران‌ها و خدمات مربوط به تغذیه و پذیرایی می‌باشند، استراحتگاه‌ها، پارک‌ها، خدمات اطلاع رسانی، تورهای داخلی و سفرهای کوتاه تفریحی که در همان مکان انجام می‌شود یعنی به گونه‌ای که افراد پس از اینکه به مکانی می‌روند باید افرادی در آنجا حضور داشته باشند تا به کمک آن‌ها بتوانند آسان‌تر مکان‌های تفریحی را جویا شوند و از آن‌ها لذت ببرند، جاذبه‌های فرهنگی، مغازه‌ها، تسهیلات تفریحی و ورزشی.

نکته قابل توجه این است که از مهم‌ترین خدمات ذکر شده تسهیلات تفریحی می‌باشد چرا که اغلب افراد هدفشان از گردشگری و… تفریح و دیدن جاذبه‌های آن مکان مورد نظر می‌باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *